روسیه: طرح صلح ترامپ یکطرفه و به نفع اسرائیل است

تهران- ایرنا- سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که طرح آمریکایی صلح خاورمیانه نشان دهنده اعطای امتیازات به شکل یکجانبه و به نفع اسرائیل است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی لاوروف در مصاحبه با روزنامه لا استامپا ایتالیا افزود که این طرح قانون بین المللی را نقض می کند و چنین روشی به تلاش ها برای دستیابی به راه حل عادلانه کمک نمی کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز ۸ بهمن در حضور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و سفرای برخی کشورهای عربی از طرح معامله قرن رونمایی کرد که مفاد این طرح با مخالفت شدید فلسطینی ها مواجه شد.

لاوروف در مصاحبه خود با این روزنامه ایتالیایی گفت که آمریکا قوانین بین المللی در مورد شهرک ها (صهیونیستی) که شامل قطعنامه های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل می‌شود را نادیده گرفته است.

لاوروف اشاره کرد که تمام مشکلات کلیدی فلسطینی ها از جمله مرزها، شهرک ها، قدس شرقی و پناهندگان به صورت یکجانبه به نفع اسرائیل تعیین شده است.  

وی اظهار داشت که آمریکا، سازمان ملل، اتحادیه اروپا و روسیه می توانند به عنوان واسطه برای رسیدن به راه حل اقدام کنند. به گفته وی، روسیه از موضع کشورهای عضو اتحادیه عرب مبنی بر لزوم مذاکرات چند جانبه درمورد شهرک ها با نظارت های بین المللی حمایت می کند.

بر اساس طرح معامله قرن آمریکا شهرک های صهیونیست نشین غیرقانونی در کرانه باختری را تحت حاکمیت اسرائیل به رسمیت شناخت. حتی پیش از رونمایی معامله قرن نیز مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده بود که آمریکا دیگر شهرک های صهیونیستی در کرانه باختری را غیر قانونی نمی داند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha