۲۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۳۶
کد خبر: 83679047
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ونزوئلا از پرتاب موشک‌های ترکیبی با فنانوری‌های بومی خبر داد

تهران- ایرنا- رئیس‌جمهوری ونزوئلا به دنبال برگزاری رزمایش اخیر در این کشور با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح برای دفاع از صلح، امنیت و تمامیت ارضی در آمادگی کامل به سر می‌برند، از پرتاب موشک‌های ترکیبی با فنانوری‌های بومی در این رزمایش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری پرنسا لاتینا، رزمایش نظامی ارتش ونزوئلا با حضور بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نیروی نظامی و شبه‌نظامی دولتی در سراسر این کشور برگزار شد.

نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا دیروز (دوشنبه ۲۸ بهمن‌ماه) با حضور در مرکز نظامی «فوئرته تیونا» در شهر کاراکاس افزود: موشک‌های ترکیبی پرتاب شده در این رزمایش با فنانوری‌های بومی ساخته شده است.
وی افزود: نیروهای مسلح ونزوئلا در بخش‌های مختلف از جمله امور علمی نیز می‌توانند فعالیت داشته باشد.

مادورو ادامه داد، برگزاری این رزمایش‌ها در راستای دفاع از امنیت و مردم این کشور بوده است.
او همچنین به همه نیروهای امنیتی دستور داد فعالیت‌های اطلاعاتی و ضد اطلاعاتی خود را تقویت کنند.

به گزارش ایرنا، پس از آنکه خوان گوایدو رهبر مخالفان دولت ونزوئلا خود را به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا خواند و آمریکا و چند کشور او را به رسمیت شناختند، او تلاش کرد با جلب حمایت ارتش، کنترل کشور را در دست بگیرد اما در این مسیر شکست خورد چون بیشتر مقام‌های ارشد ارتش همچنان از نیکلاس مادورو رئیس جمهوری قانونی این کشور حمایت می‌کردند.

ونزوئلا در دو سال اخیر سخت‌ترین شرایط سیاسی و اقتصادی چند دهه گذشته خود را تجربه کرده است. این کشور که از زمان حضور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید با شدیدترین فشارها و تحریم‌های واشنگتن مواجه شده، در دو سال گذشته توانسته در برابر این فشارها مقاومت کند.
شرایط نامساعد اقتصادی ونزوئلا زندگی را برای مردم این کشور سخت کرده و سبب مهاجرت بیش از چهار میلیون نفر از این کشور در سال ۲۰۱۹ شده است.
2023

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha