۳۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۴۳
کد خبرنگار: 1426
کد خبر: 83680458
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مدیرکل ثبت احوال ایلام: شناسنامه‌ المثنی آنی صادر می‌شود

ایلام- ایرنا - مدیرکل ثبت احوال ایلام گفت: شناسنامه المثنی برای افرادی که شناسنامه آنها مفقود شده و قصد شرکت در انتخابات را دارند به صورت آنی تا پایان وقت اداری امروز چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه صادر می‌شود.

منوچهر تیموری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چنانچه افرادی شناسنامه‌شان مفقود شده یا از بین رفته است و تاکنون اقدام نکرده‌اند تا پایان وقت اداری امروز نسبت به صدور فوری شناسنامه خود اقدام کنند.

وی اضافه کرد: به همین منظور سازمان ثبت احوال کارگروهی را برای صدور فوری شناسنامه و حل مشکلات مردم تشکیل داده است.

وی یادآور شد: شناسنامه های مفقودی که تاکنون گزارش شده‌اند ۲۰۰ مورد هستند که در صورت مراجعه افراد امروز بلافاصله برای آنها المثنی صادر می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال ایلام گفت: افرادیکه شناسنامه آنها قدیمی و صفحه مهر انتخابات آنها نیز پر شده است می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و با متصدیان برای رفع این مشکل هماهنگی شده است.

تیموری افزود: برای این افراد مهر انتخابات در گوشه‌ای از صفحه شناسنامه زده می‌شود.

وی یادآور شد: برای شرکت در انتخابات مجلس داشتن کارت ملی یا کارت هوشمند ملی نیاز نیست تنها ارائه کد ملی کافی است.

استان ایلام بر اساس آمار رسمی در ۱۰ دوره گذشته برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی میانگین مشارکت ۷۵ درصدی در انتخابات را ثبت کرده است که از ۷۰ درصد معیار مشارکت حداکثری بالاتر است.

در استان ایلام از بین ۱۳۹ نفر داوطلب، صلاحیت ۶۱ نامزد نهایی از سوی شورای نگهبان تایید شد که در روزهای اخیر با انصراف تعدادی از این افراد در نهایت ۲۸ نفر در حوزه شمالی و ۱۹ نفر در حوزه جنوبی به رقابت خواهند پرداخت.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در ۵۵۴ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در نقاط مختلف استان ایلام در هر دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha