هوای کردستان در روز انتخابات پایدار است

سنندج - ایرنا - معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان این استان در روز انتخابات پایدار است و پدیده جوی خاصی نداریم.

علی پناهی عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا اواخر امشب سامانه بارشی فعلی در آسمان استان پایدار است اما بتدریج از اوایل شب به علت جابجایی آن به آسمان مناطق مرکزی کشور از میزان بارش‌ها در استان کاسته می‌شود.

وی اضافه کرد: از فردا جمعه تا ظهر شنبه جو استان آرام و پایدار خواهد بود و به جز پوشش موضعی ابر و بارش پراکنده باران و برف در سطح استان به خصوص برای نیمه غربی پدیده دیگری نخواهیم داشت و در کل میزان بارش‌ها قابل توجه پیش‌بینی نمی‌شود.

پناهی با بیان اینکه از ظهر دوشنبه سامانه بارشی جدیدی سطح استان را در بر می گیرد، افزود: از لحاظ دمایی نیز از فردا جمعه تا اواسط هفته آینده دما به طور متوسط بین چهار تا ۶ درجه سانتیگراد افزایش پیدا می‌کند.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان با بیان اینکه از روز سه شنبه آسمان کردستان بدلیل ورود یک سامانه بارشی شاهد بارش برف و باران خواهد بود، یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارش در ایستگاه‌های قاملوی قروه با ۱۹ میلی‌متر، موچش کامیاران با ۱۸ میلی متر و بابارشانی بیجار با ۱۶ میلی‌متر به ثبت رسیده است.

وی تاکید کرد: همچنین در این مدت سردترین دماها نیز در یاسوکند بیجار با منفی ۳.۶ درجه، دیواندره منفی سه درجه و گرمترین دماها نیز با ۱۲ درجه بالای صفر در سرآواباد و ۱۱ درجه سانتی گراد بالای صفر در مریوان به ثبت رسید.

فردا جمعه دوم اسفند به صورت همزمان در سراسر کشور یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کردستان نیز برگزار می شود و طی آن مردم کردستان در پنج حوزه انتخابیه ۶ نماینده خود را از بین ۹۵ نفر داوطلبان انتخاب خواهند کرد.

استان کردستان یک هزار و ۷۰۰ روستای دارای سکنه دارد که با توجه به قرار گیری آنها در دامنه کوه‌های زاگرس از مسیری سخت گذر برخوردار هستند اما راهداری کردستان در چند روز گذشته سعی کرده برغم وجود بارش های برف و باران تمام راه های روستایی را بازگشایی کند.

ستاد انتخابات استان نیز با توجه به اهمیت آرای مردمی در تعیین سرنوشت چهار ساله کشور در نظر دارد به منظور جابجایی صندوق های رای و عوامل اجرایی شعب را در مکان سخت گذر و کوهستانی با خودروهای کمک دار جابجا کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha