۲ اسفند ۱۳۹۸، ۸:۰۶
کد خبرنگار: 1181
کد خبر: 83682857
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آغاز حماسه حضور در خوزستان

۲ اسفند ۱۳۹۸، ۸:۰۶
کد خبر: 83682857
آغاز حماسه حضور در خوزستان

اهواز - ایرنا - رییس ستاد انتخابات خوزستان گفت: یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور در استان خوزستان آغاز شد.

علی‌حسین حسین‌زاده جمعه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: فرایند رای گیری این دوره از انتخابات مجلس در استان از ساعت هشت صبح امروز جمعه در ۱۸ حوزه انتخابیه اصلی و ۱۴ حوزه انتخابیه فرعی آغاز شده است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با بیان اینکه حدود ۷۰ هزار نفر برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خوزستان را برعهده دارند، افزود: عوامل اجرایی انتخابات از ساعت ۷ صبح امروز در شعب حضور یافته و کار آماده سازی را انجام داده‌اند.

وی اضافه کرد: ۳۱۰ نفر نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خوزستان هستند.

حسین‌زاده همچنین گفت: سه هزار و ۱۴۱ شعبه اخذ رای در خوزستان پیش بینی شده که از این تعداد ۲ هزار و ۲۵۱ شعبه ثابت و ۸۹۰ شعبه به صورت شعب سیار هستند.
به گفته وی بیشترین تعداد شعب اخذ رای در خوزستان در شهرستان‌های اهواز با ۱۳۱ شعبه و مسجدسلیمان با ۱۱۰ شعبه قرار دارند.
وی افزود: تعداد واجدان شرایط رای دادن در خوزستان سه میلیون و ۵۶۲ هزار و ۲۳۸ نفر است که از این تعداد یک میلیون و ۷۸۹ هزار و ۸۵۵ نفر مرد و یک میلیون و ۷۷۲ هزار و ۳۸۳ نفر زن هستند.
حسین‌زاده ادامه داد: ۲۰۳ هزار نفر نیز رای اولی هستند که در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: در این انتخابات برای نخستین بار احراز هویت همه رای دهندگان در استان به صورت الکترونیکی و به وسیله دستگاه‌های احراز هویت انجام می‌شود.
بر اساس این گزارش، ۸۹۱ نفر برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خوزستان ثبت نام کرده بودند که ۶۶۳ نفر (۷۷ درصد) در هیات‌های اجرایی و ۳۹۲ نفر در شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند. 

خوزستان دارای ۱۸ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha