حضور در پای صندوق ها؛ «پیروی از رهبری» و «نه به آمریکا»

تهران- ایرنا- گذشت ۱۰ ساعت از آغاز رای گیری برای مجلس یازدهم و میاندوره ای مجلس خبرگان در تهران گویای استقبال زن و مرد از این آزمون حماسی است که اغلب این سخن را برزبان دارند، هدف از حضور در پای صندوق ها، «پیروی از رهبری» و «نه به آمریکا» است.

برگزاری انتخابات دور یازدهم مجلس شورای اسلامی به ساعات پایانی خود نزدیک است، اما مردم ایران امروز را همچون دیگر انتخابات پیشین از ساعات اولیه صبح و قبل از گشوده شدن درب حوزه های اخذ رای  پای صندوق های رای حاضر شدند و همچنان در صف های انتظار بسر می برند.

اعتقاد مردم به حفظ نظام و پاسداشت آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) همواره عاملی برای مشارکت همه جانبه در پای صندوق های رای بوده و انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز عاملی برای تداوم این حرکت مردمی است.

خبرنگار ایرنا در بین جمعیت حاضر در مسجد النبی نارمک دیدگاه های آنان را جویا شده و از بین آنها ابتدا به سراغ فردی سالخورده که با ویلچر خود را به این محل رسانده پرسشگر علت حضورش می شود و پاسخ می گیرد: مردم ایران باید معتقد و دنباله رو راه رهبر معظم انقلاب باشند و اطاعت از فرمایشات ایشان را که حضور در انتخابات است،امری واجب در زندگی خود بدانند.
مردی دیگر که در صف انتظار ایستاده و کمتر از ۳۰ سال به نظر می رسد خود را کارمند یکی از مراکز دولتی معرفی کرد و گفت: انتخابات، تعیین کننده سرنوشت کشور است و همه مردم باید در مسایلی که تقویت مسایل حاکم در کشور را رقم می زند، مشارکت داشته باشند.
همچنین در گوشه ای دیگر خانمی جوان که همراه با خانواده خود در انتخابات شرکت کرده به خبرنگار ایرنا گفت: مردم ایران نباید نسبت به حضور در انتخابات و سرنوشت کشور بی توجه باشند، بلکه حضور چشمگیر مردم در انتخابات می تواند زمینه ساز ایجاد امنیت در کشور و مانع از نگرانی نسبت به دشمن شود.
وی گفت: دولت‌های بیگانه به دنبال ایجاد تفرقه اندازی بین مردم ایران هستند، بنابراین حضور پرشور مردم در انتخابات می تواند مشتی بر دهان کسانی باشد که نمی توانند اتحاد میان مردم را شاهد باشند.
یکی از جوانان حاضر در این انتخابات که خود را دانشجوی فوق لیسانس رشته معماری معرفی کرد، گفت: تا چند روز گذشته تمایلی برای شرکت در انتخابات نداشتم اما بعد با خودم فکر کردم که شرکت نکردن در انتخابات نه تنها مشکلی را از کشور حل نمی کند، بلکه ممکن است مانع از پیشرفت و ساماندهی مسایل حاکم در کشور شود.
فردی دیگر که در کنار این جوان ایستاده بود در تایید حرف وی افزود: آرای مردم نوعی امانت مردم در اختیار مسوولان محسوب می شود، بنابراین از مسوولان تقاضا داریم تا در شمارش و جلوگیری از هرگونه تخلف احتمالی توجه ویژه داشته باشند و مردم را همواره از یاد نبرند، آنگونه که زن و مرد در صف های طویل برای انتخاب آنها منتظر ایستادند.

وی افزود: بنده به عنوان یکی از شهروندان کشورم از مردم تقاضا دارم ضمن کنار گذاشتن تفکرات اشتباه با حضور در انتخابات یک روز حماسی و تاریخی را برای کشور رقم بزنند تا نقطه هرگونه دشمنی و سوءاستفاده از وجود تفرقه میان مردم را برای دشمنان کور کنیم.

خانمی که خسته از انتظار در صف به دیوار تکیه داده بود، گفت: حضورم در انتخابات به قصد انجام وظیفه ملی و فراهم شدن زمینه های لازم برای امنیت کشور است.

وی افزود: مردم ایران همیشه و درهر شرایطی نسبت به کشور متعهدند و امیدوارم این راه همیشه ادامه پیدا کند، برای سربلندی کشورم و رفع مشکلات مردم تصمیم به شرکت درانتخابات گرفتم، از نمایندگان تقاضا دارم در دوره جدید مجلس رفع مشکلات مردم را اولویت کاری خود قرار دهند و از پرداختن به هر گونه حاشیه در خانه ملت پرهیز کنند.

پیرمردی شوخ طبع که تمام مدت در صف در حال شوخی و طنز پردازی بود، به خبرنگار ایرنا گفت: امروز برای حفظ نظام در انتخابات شرکت کردم و وظیفه شرعی و قانونی هر ایرانی شرکت در انتخابات است و چنانچه مشکلات پیش روی برما سخت گرفت، باید به روزگار بخندیم تا برما سخت نگذرد.

فردی دیگر که در صف انتظار فقط خود را با گوشی سرگرم ساخته بود، به خبرنگار ایرنا گفت: ایرانی بودن یک فرد با حضور در انتخابات است که ثابت می شود، بنابراین چنانچه مردم به دنبال زندگی راحت تر هستند، باید رای دهند.

وی گفت: چند ماه گذشته تصمیم جدی داشتم که به هیچ عنوان رای ندهم، اما شهادت سردار سلیمانی و دشمنی آمریکا با مردم سبب شد تا تصمیم به حضور در انتخابات گرفتم تا علاوه بر اینکه ادامه دهنده راه او باشم به دشمنان کشور هم اعلام کنم مردم ایران پشت یکدیگر را در برابر فریب دهندگان و کسانی که به دنبال نظام حاک در ایران هستند خالی نمی کنند.

اکنون با تمدید ساعت رای گیری در انتخابات یازدهم و میاندوره ای مجلس خبرگان، باردیگر حضور حماسی مردم می رود که در تاریخ ثبت شود.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان‌ دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان از ساعت ۸ صبح امروز -جمعه - دوم اسفند در ۲۰۸ حوزه انتخابیه - ۶ هزار و ۱۱۲ شعبه شهری، ۵۷۷ شعبه روستایی و ۴۶۱ شعبه سیار اخذ رای- برای تعیین ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی  و تعیین۷ نماینده مجلس خبرگان رهبری در ۵ حوزه انتخابیه تهران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، فارس و قم برگزار می‌شود.
در این دوره از انتخابات ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر واجد شرایط رای دادن و ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۶۶ نفر رای اولی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha