۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۱۵
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 83688835
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ایرلند برای مقابله با موج کرونا آماده می‌شود

۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۱۵
کد خبر: 83688835
ایرلند برای مقابله با موج کرونا آماده می‌شود

تهران-ایرنا- با افزایش سطح هشدار درباره خطر شیوع ویروس کرونا، از ایرلند و برخی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا خواسته شده درباره موارد ابتلا به این ویروس هوشیار باشند.

به گزارش امروز (دوشنبه) پایگاه اینترنتی آیریش اگزمینر، مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های اروپا (ECDC) اکنون خطر وقوع ابتلا به این ویروس را از سطح متوسط به بالا افزایش داده است.

ایتالیا بیشترین آمار ابتلا به کرونا در اروپا را دارد. از افرادی که به ایتالیا سفر می کنند خواسته شده از وضعیت شیوع کرونا در این کشور آگاه باشند. این کشور برای مقابله با این ویروس که تاکنون جان دو نفر را گرفته است تدابیری از جمله تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، قرنطینه مناطق ویروس زده وتعلیق برخی برنامه های عمومی از جمله مسابقات ورزشی را اتخاذ کرده است.

چهارنفر از سرنشینان کشتی تفریحی ژاپن  که به ویروس آلوده شده بودند اجازه یافتند قبل از دریافت مشخص شدن نتایج آزمایش خود به انگلیس بازگردند.

این افراد بعد از معلوم شدن ابتلای آنها به بیماری در مرکز ویژه ای در شمال انگلستان نگهداری می شوند. برخی از اتباع ایرلندی نیز در پرواز آنها حضور داشتند اما به گفته مقام های بهداشتی ایرلند در این کشور مورد تاییده شده ابتلا به کرونا وجود ندارد.

تیم ملی اضطراری بهداشت عمومی ایرلند در بیانیه ای اعلام کرد که روز سه شنبه (فردا) جلسه ای را برای نظارت بر اوضاع اروپا و جهان و طرح پیش آمادگی در ایرلند تشکیل جلسه خواهد داد.

مقام های ایرلندی اعلام کرده اند با توجه به اوضاع شیوع این ویروس در جهان با همتایان خود در مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های اتحادیه اروپا  و سازمان جهانی بهداشت برای ارزیابی کامل تبعات اوضاع اخیر برای رویکرد این کشور برای مقابله با کرونا همکاری خواهند کرد.

بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر به دنبال شیوع اولیه ویروس کرونا در چین جان باخته اند. مقامات بهداشتی از اضافه شدن ۱۵۰ مورد تلفات جدید و ۴۰۹ مورد ابتلای جدید به این ویروس در روز یکشنبه خبر داده اند.

در مجموع تلفات در سرزمین اصلی چین دو هزار و ۵۹۲ مورد بوده و این در حالیست که آزمایش ۷۷ هزار و ۳۴۵ نفر در این کشور مثبت بوده است.

۱۴ روز طول می کشد تا نشانه های ابتلا به این بیماری بروز کند.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه امسال) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha