۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۵۲
کد خبرنگار: 3039
کد خبر: 83689041
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس مجلس: نظام آموزشی باید نیازمحور شود

۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۵۲
کد خبر: 83689041
رییس مجلس: نظام آموزشی باید نیازمحور شود

تهران - ایرنا - رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: نظام آموزش رسمی باید نیازمحور حرکت کند تا زمینه‌ساز مهارت آفرینی و  اشتغال باشد.

به گزارش اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی در دیدار علی اوسط هاشمی رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای با وی ضمن نقد مدرک‌گرایی در کشور گفت: نظام آموزش رسمی باید نیاز محور حرکت کند تا زمینه‌ساز مهارت آفرینی و  اشتغال باشد. کار سازمان آموزش فنی و حرفه ای مؤثر است و آموزش دیدگان شما به سرعت جذب بازار کار می‌شوند.

همچنین در این دیدار علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به ظرفیت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از جمله تعداد ۶۰۰ کارگاه آموزشی ثابت دولتی، ۵۸۰۰ مربی و  ۱۱ هزار و ۷۰۰ آموزشگاه آزاد اشاره کرد و افزود: انتظار داریم در طرح طبقه بندی مشاغل، مهارت داشتن افراد به عنوان یک امتیاز دیده شود.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به تدوین سند مهارت در ۲۲ استان کشور با توجه به ظرفیت‌های هر استان اشاره کرد و گفت: اختصاص مبلغی از محل هدفمندی یارانه ها برای آموزش مهارت به دریافت کنندگان بیمه بیکاری می‌تواند فاصله زمانی شاغل شدن بیکاران را کوتاه نماید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha