۷ اسفند ۱۳۹۸، ۲۱:۱۰
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 83690433
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کرونا، فروش کالا را در بجنورد ۵۰ درصد کاهش داد

۷ اسفند ۱۳۹۸، ۲۱:۱۰
کد خبر: 83690433
کرونا، فروش کالا را در بجنورد ۵۰ درصد کاهش داد

بجنورد- ایرنا- رییس اتاق اصناف بجنورد گفت: نگرانی‌ها از شیوع بیماری کرونا میزان فروش در بسیاری از اصناف را تحت تاثیر قرار داده و سبب کاهش ۵۰ درصدی آن شده است.

مهدی امیدوار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اقتصاد اصناف مرتبط با صنایع غذایی از جمله فست فودها، کبابی ها و جگری ها بشدت از موضوع کرونا، تاثیر گرفته است اظهار داشت: براساس برآوردها، میزان فروش در اصناف مختلف در چند روز گذشته، به نصف کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان کاهش فروش در میان اصناف مربوط به مواد غذایی است افزود: متاثر از جو روانی ایجاد شده، اقبال به خرید مواد غذایی در صنوف مختلف بسیار کاهش یافته است.

امیدوار افزود: البته مردم حق دارند و در این زمینه، انتظار می رود دانشگاه علوم پزشکی گزارش کاملی از میزان ابتلا به کرونا را تشریح کند.

رییس اتاق اصناف بجنورد خاطرنشان کرد: اکنون مردم هجوم واره متقاضی خرید ماسک و یا مواد ضدعفونی کننده شده اند،  الکل که سال ها در مغازه ها می ماند، اکنون کیمیا شده است.

امیدوار با بیان اینکه نگرانی ها، سبب شده تا شاهد خریدهای هیجانی مردم باشیم گفت: اکنون مردم به علت نگرانی از شیوع کرونا ویروس از رستوران ها، تالارها، کافی شاپ ها و غذای آماده استقبال نمی کنند و میزان فروش در این اصناف به شدت و بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

رییس اتاق اصناف بجنورد افرود: این در حالی است که در آستانه سال نو، همواره فروش بیشتر بود اما اکنون میزان فروش در صنف شیرینی و آجیل هم کاهش یافته است.

در بجنورد مرکز خراسان شمالی، ۱۶ هزار کسبه مشغول فعالیت هستند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha