۱۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۰۳
کد خبرنگار: 1762
کد خبر: 83695333
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ممنوعیت ملاقات بیماران در بیمارستان امیرالمومنین مراغه

مراغه - ایرنا - رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه از ممنوعیت ملاقات بیماران در بیمارستان امیرالمومنین این شهرستان از امروز تا اطلاع بعدی خبر داد و گفت: این تصمیم در راستای عمل به مصوبه کمیته پیشگیری از کرونا اتخاذ شده است.

اصغر تنومند روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در بیمارستان های سینا و شهید بهشتی شهرستان مراغه نیز محدودیت ملاقات بیمار طبق مصوبه کمیته پیشگیری از کرونا اعلام شده است و از مردم انتظار همکاری در این خصوص داریم.

وی گفت: دوری از شایعات، اضطراب و استرس در جامعه، رعایت بهداشت عمومی و فردی، اجتناب از حضور در تجمعات و عدم خرید تجهیزات پزشکی غیرضروری، مواردی هستند که باید از سوی مردم رعایت و توجه شود.

تنومند گفت: همچنین برای اطمینان بخشی هر چه بیشتر به مردم آمبولانس های مجزایی برای خدمات رسانی به بیماران تنفسی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در مراغه تدابیری در خصوص لوازم شوینده و ضدعفونی کننده با همکاری فرمانداری انجام شده و در حد نیاز در حال پخش است.

به گزارش ایرنا، کرونا، ویروسی شایع است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کرونا ویروس جدید نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه، تنگی نفس سردرد  و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha