۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۳۹
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 83696437
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رزمایش مقابله با کرونا در کردستان برگزار شد

۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۳۹
کد خبر: 83696437
رزمایش مقابله با کرونا در کردستان برگزار شد

سنندج - ایرنا - رزمایش آمادگی تجهیزات لجستیکی سپاه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا روز یکشنبه در محل لشکر ۲۲ سپاه بیت‌المقدس کردستان برگزار شد.

در این رزمایش که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان و فرمانده سپاه بیت المقدس برگزار شد، آمادگی تجهیزاتی و لجستیکی سپاه در بحث مقابله با شیوع ویروس کرونا به نمایش گذاشته شد.
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در حاشیه این رزمایش اظهار داشت: امروز سپاه استان آمادگی دارد در کنار سایر دستگاه‌ها و مسوولان مرتبط و دانشگاه علوم پزشکی به صورت همه جانبه در راستای کمک به رفع بیماری کرونا همکاری کند.
سردار سیدصادق حسینی یادآور شد: هفت دستگاه ماشین آلات سپاه برای ضدعفونی و گندزدایی مراکز آموزشی، درمانی،  خیابان‌ها و معابر شهری آماده همکاری با دستگاه‌های مسوول است و در بحث آموزش در فضای مجازی و حقیقی نیز اقدامات خوبی انجام شده یا در حال اجرا است.
وی از آمادگی سپاه در تمام ساعات شبانه‌روز برای کمک به دستگاه‌های دولتی در زمینه مقابله با کرونا خبر داد و افزود: امیدواریم با تلاش تمام دستگاه‌ها و همکاری مردم هر چه زودتر این ویروس از کشور و استان کردستان ریشه‌کن شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان نیز گفت: به محض شیوع ویروس کرونا در استان، تمام تمهیدات لازم برای مقابله با آن در دستور کار استانداری و دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت و اکنون نیز با تلاش دستگاه‌های مختلف موضوع در حال کنترل است.
حسین خوش‌اقبال اضافه کرد: امروز سپاه مانند همیشه در کنار مردم است و اعلام آمادگی کرده در کنار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد تا با تدابیر انجام شده، موضوع ویروس کرونا را کنترل کنیم.
وی با بیان اینکه مردم اطمینان داشته باشد مسوولان با جدیت تمام با ویروس کرونا مقابله می‌کنند، تاکید کرد: مردم اخبار مربوط به کرونا را از خبرگزاری‌های رسمی و صدا و سیما پیگیری کرده و به شایعات در فضای مجازی توجه نکنند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان یادآور شد: با همه توان از ظرفیت دستگاه‌های اداری و انتظامی در راستای مقابله با کرونا گام برمی‌داریم، ضمن اینکه قرار است تا دو روز آینده اقلام بهداشتی از جمله ماسک و دستکش وارد استان شده و در اختیار مردم قرار گیرد.  

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود تعداد مبتلایان به ویروس کرونا افزایش یابد، گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت تاکنون هشت نفر در استان به این ویروس مبتلا شده‌اند، هر چند این آمار هنوز مورد تایید ما نیست و منتظر لیست مبتلایان از وزارتخانه هستیم.  
ابراهیم قادری افزود: تعداد افراد بستری شده و مشکوک به کرونا به حدود ۵۰ نفر رسیده و تلاش برای مقابله با شیوع و گسترش این بیماری با جدیت ادامه دارد ضمن اینکه به شدت نیاز به کیت تشخیصی داریم که تاکنون آن را دریافت نکرده‌ایم.

تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور تاکنون ۵۹۳ نفر هستند که ۱۲۳ نفر ترخیص شده و بهبود یافته و ۴۳ نفر فوت کرده‌اند.

۲۰۵ مورد جدید ابتلای قطعی به بیماری کووید ۱۹ ظرف ۲۴ ساعت گذشته (ظهر جمعه تا ظهر شنبه) شناسایی شده که ۵۲ نفر در تهران، ۲۱ نفر در قم، ۱۷ نفر در گیلان، ۲۲ نفر در گلستان،   ۱۲ نفر در اصفهان، ۱۸ نفر در مرکزی (اراک و ساوه)، ۱۲ نفر در مازندران، یک نفر در خراسان جنوبی (اولین مورد تشخیصی)، یک نفر در ایلام (اولین مورد تشخیصی)، ۸ نفر در فارس، ۶ مورد در آذربایجان شرقی، ۳ نفر در اردبیل، ۸ نفر در البرز، ۴ نفر در سمنان، ۵ نفر در کردستان، ۶ نفر در قزوین، ۴ نفر در خوزستان، یک نفر در سیستان و بلوچستان و ۴ مورد در یزد هستند که از این جمع،  ۹ نفر فوت کرده‌اند.

 تعداد موارد مشکوک خیلی بیشتر از آن چیزی است که نتایج آزمایشگاهی به عنوان مبتلا به کووید ۱۹ نشان می‌دهد.

 ۱۰ تا ۱۵ درصد افراد به عنوان ابتلای قطعی به این بیماری محسوب می‌شوند و در بسیاری از موارد افراد به عفونت‌های حاد تنفسی دیگری مبتلا هستند و با تابلوی مشکوک تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

۳۰ بهمن ۱۳۹۸ بود که ابتلا پنج شهروند قمی به ویروس کرونا (کووید۱۹) تایید شد و طبق اعلام وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی هم اکنون ۵۹۳ نفر در ۲۶ استان بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان ها بستری هستند.

تا ظهر شنبه ۱۰ اسفند این ویروس بلای جان ۴۳ نفر شد و ۱۲۳ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ها ترخیص شدند.

کردستان نیز تا قبل از ظهر پنجشنبه هشتم بهمن ماه جز استان‌های پاک از کرونا بود اما ظهر همان‌روز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر مثبت بودن ابتلای یک نفر در این استان را مخابره کرد و تا صبح امروز شنبه ۱۰ بهمن نیز تعداد بیماران این ویروس به هشت تن رسیده است.

ویروس کرونا نخستین‌بار در سال ۱۹۶۵ کشف شد و مطالعه روی آن به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت.

این ویروس به طور طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می‌کند، با این حال تاکنون هفت ویروس کرونا انسانی کشف شده‌ که آخرین نوع آن در دسامبر (آذر- دی) ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین با همه‌گیری در انسان شیوع پیدا کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha