۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۲۵
کد خبرنگار: 958
کد خبر: 83697138
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر دفاع ترکیه: هدف ما در ادلب مقابله با نیروهای سوریه است

تهران - ایرنا - وزیر دفاع ترکیه امروز (یکشنبه) اعلام کرد که تنها هدف ارتش این کشور از عملیات موسوم به "سپر بهار" مقابله با نیروهای سوریه است و این عملیات همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری "آناتولی" ترکیه، "خلوصی آکار" در جمع خبرنگاران افزود که عملیات سپر بهار  از ۸ اسفند در پی حمله نیروهای ارتش سوریه به مواضع نیروهای ترک در استان ادلب آغاز شد و تاکنون ۲۱۲۲ نفر از نیروهای سوریه کشته و یک پهپاد، ۸ بالگرد، ۱۰۳ تانک، ۷۳ توپخانه و راکت اندار و ۳ سامانه پدافند هوایی این کشور منهدم شده است.

وی خاطر نشان کرد: هدف ما برخورد با روسیه نیست و می خواهیم به جنایات دولت سوریه در منطقه پایان دهیم و از مهاجرت و افراط گرایی جلوگیری کنیم.

آکار تاکید کرد که کشورش از روسیه انتظار دارد که از نفوذ خود در راستای توقف حملات سوریه در استان ادلب و اجبار این کشور به بازگشت به توافق سوچی استفاده کند.

وزیر دفاع ترکیه افزود: هیچ شکی نیست که ما در چارچوب حق دفاع مشروع به تمام حملات علیه مراکز دیدبانی و یگان های ترکیه در استان ادلب در شمال سوریه پاسخ می دهیم و تنها هدف ما در این استان نیروهای ارتش سوریه در چارچوب دفاع مشروع از خود است.

در هفته‌های گذشته تنش‌ها در منطقه ادلب بار دیگر افزایش یافته است. اوضاع منطقه بر اثر تحرکات تروریست‌ها متشنج شده و در گلوله‌باران مناطق اطراف ادلب از جمله حلب، شمار زیادی از غیرنظامیان کشته شده و ورود نیروهای ترکیه به ادلب نیز بر تنشها افزوده است.

"رجب طیب اردوغان" و "ولادیمیر پوتین" بتازگی در تماس تلفنی درباره اوضاع این منطقه، گفت‌ وگو و نسبت به اجرای کامل توافق سوچی تأکید کردند.

اواخر تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی، سران روسیه و ترکیه در سوچی روسیه به توافقی دست یافتند که بر اساس آن، ترکیه وعده داد؛ بدون خونریزی، مخالفان مسلح در این منطقه را خارج یا خلع سلاح کند، اتفاقی که تا امروز رخ نداده و مخالفان مسلح در این منطقه هر از چندگاهی به نیروهای نظامی سوریه یا پایگاه روسیه در اطراف ادلب حمله می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha