۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۲۲:۴۳
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 83697609
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین به مسکو سفر می‌کند

۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۲۲:۴۳
کد خبر: 83697609
دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین به مسکو سفر می‌کند

تهران- ایرنا- جنبش جهاد اسلامی فلسطین یکشنبه شب اعلام کرد که «زیاد نخاله» دبیر کل این جنبش با دعوت وزارت خارجه روسیه به مسکو سفر می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری معا فلسطین، در بیانیه رسمی جنبش جهاد اسلامی فلسطین آمده است که این سفر به دعوت رسمی وزارت خارجه روسیه صورت گرفته و دبیر کل بزودی به مسکو خواهد رفت.

پیش‌تر نیز «صالح العاروری» معاون رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرده بود که هیأتی از این جنبش به ریاست «اسماعیل هنیه» هفته آینده برای گفت وگو درباره معامله قرن ترامپ به مسکو سفر خواهد کرد.

«میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه اواخر بهمن‌ماه نیز با شماری از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در دوحه قطر، درباره مسأله فلسطین گفت وگو کرد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا هشتم بهمن (بیست و هشتم ژانویه) برای حل و فصل مسأله فلسطین طرح موسوم به معامله قرن را عنوان و شهر قدس شرقی را از اراضی فلسطین مستثنی کرده و به جای آن، پیشنهاد تشکیل پایتخت فلسطین را در یکی از روستاهای نزدیک قدس اشغالی مطرح کرده است.

در این طرح، حق بازگشت آوارگان به وطن مادری خود سلب و بر اسکان دایم آنان در کشورهایی مانند سوریه، اردن و لبنان تأکید شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha