۱۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۱۵
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 83698051
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سرما، عمر ویروس کرونا را افزایش می‌دهد

۱۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۱۵
کد خبر: 83698051
سرما، عمر ویروس کرونا را افزایش می‌دهد

قزوین - ایرنا - یک متخصص بیماری‌های عفونی ادامه فعالیت ویروس کرونا در سرما را یادآور شد و گفت: عمر ویروس در سرما بیشتر شده و تنها راه مقابله با آن نیز رعایت بهداشت فردی و عمومی از سوی افراد است.

دکتر حمیدرضا نجاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه مدت زمان عمر ویروس کرونا به میزان رطوبت، دمای هوا و نور مستقیم خورشید بستگی دارد لذا با گرمتر شدن و بالا رفتن درجه حرارت هوا از ۲۵ درجه، شاهد کاهش عمر این ویروس خواهیم بود اما متاسفانه سرمای هوا، حیات ویروس کرونا را در محیط بیشتر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کرونا یک ویروس نوپدید بوده و اطلاعات ما نیز تنها محدود به محل ظهور این بیماری، یعنی کشور چین است، تصریح کرد: با توجه به اینکه براساس مطالعات سازمان جهانی بهداشت، حداکثر عمر و فعالیت این ویروس تا اردیبهشت ماه سال آینده پیش‌بینی شده، شهروندان ما باید با رعایت بهداشت فردی و عمومی حرکت سریع این بیماری را کند کنند و برای مبارزه و ریشه‌کنی آن نیز نیازمند همکاری همه آحاد جامعه هستیم.

دکتر نجاری، روند میزان افراد بستری شده ناشی از مشکلات تنفسی در قزوین را رو به افزایش دانست و تصریح کرد: البته این مساله طبیعی است چرا که افراد بالاخره در جامعه زندگی و کار می‌کنند و ما نیز ملزم به اطلاع رسانی در خصوص این بیماری هستیم اما نباید با نگرانی و وحشت به این مساله نگاه کرد و به آن پرداخت چرا که می‌توان با رعایت موارد بهداشتی از شیوع آن جلوگیری به عمل آورد.

به گفته وی، با وجود آنکه در فصل سرما قرار داریم و این مساله کمک بزرگی در رشد و تکثیر ویروس کرونا می‌کند اما با رعایت موارد بهداشتی تا حدود بسیار زیادی از تکثیر این بیماری نیز جلوگیری می‌کنیم.

این متخصص بیماری‌های یادآور شد: با توجه به اینکه عفونت‌های تنفسی مانند آنفولانزا، سرماخوردگی و یا حتی سرفه فصلی بوده و قابل مهار هم هستند اما رطوبت، هوای سرد و حتی شهروندان به خصوص در فصل سرما در روند همه‌گیری آن مهم بوده که با همکاری و رعایت بهداشت فردی و محیطی می‌توان از انتقال سریع آن جلوگیری به عمل آورد.

نجاری با بیان اینکه، هوای سرد باعث بروز بیماری‌های سرماخوردگی و آنفولانزا می‌شود که این مساله ما را بیشتر در معرض ابتلا به ویروس کرونا نیز قرار می‌دهد، افزود: متاسفانه بسیاری از بیماری‌های تنفس از جمله کرونا، بر اثر انتشار سرفه و عطسه فرد مبتلا در هوا ایجاد شده و وقتی هوا سرد و خشک می‌شود، احتمال انتقال و سرعت بیشتر این بیماری نیز می‌رود.

تاکنون هشت بیمار قطعی کرونا در قزوین شناسایی شده که ۲ تن از آنان جان خود را از دست داده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha