۱۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۵۸
کد خبرنگار: 1110
کد خبر: 83698722
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استقبال امارات متحده عربی از توافق واشنگتن و طالبان

تهران-ایرنا- امارات متحده عربی روز دوشنبه در بیانیه ای از توافق صلح میان واشنگتن و طالبان استقبال و ابراز امیدواری کرد که این توافق، گامی به سمت برقراری صلح و امنیت در سراسر افغانستان باشد.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام)، وزارت خارجه امارات در این بیانیه ابزار امیدواری کرده که این توافق نقطه آغازی برای برقراری امنیت در افغانستان باشد و منجر به برقراری آتش بس دائم و فراگیر در این کشور شود به نحوی که صلح و رفاه برای مردم دوست افغانستان به همراه بیاورد.

پیش از این نیز عربستان از توافق حاصله میان آمریکا و طالبان استقبال کرده بود.

عربستان و امارات و پاکستان نقش مهمی در شکل گیری و تجهیز گروه طالبان در حدود سه دهه پیش داشتند.

عربستان دو روز پیش در بیانیه ای اعلام کرد: از توافق صلح میان آمریکا و طالبان از این جهت که می تواند نقش مهمی در بازگرداندن ثبات به افغانستان داشته باشد، استقبال می کند. این مسئله به نفع برقراری امنیت و صلح منطقه و جهانی است.

توافق‌ میان آمریکا و طالبان پس از ۱۱ دور مذاکرات رسمی، روز شنبه (۱۰ اسفند) توسط «زلمی خلیل زاد» نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان و «عبدالغنی برادر» مسوول دفتر سیاسی گروه طالبان بصورت رسمی امضا شد.

این توافق با حضور نمایندگان و وزیران خارجه ۳۰ کشور منطقه و جهان و همچنین نماینده های ویژه برخی از کشورها بصورت رسمی امضا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha