دار الافتاء مصر: حضور ترکیه در سوریه در جهت منافع تروریسم است

تهران - ایرنا - دارالافتاء مصر روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای نسبت به ادامه حضور نظامی ترکیه در خاک سوریه هشدار داد و آن را باعث افزایش خشونت ها و تنش در منطقه و در جهت منافع گروه های تروریستی خواند.

به گزارش پایگاه خبری «الیوم السابع»، دار الفتاء مصر دخالت نظامی ترکیه در خاک سوریه را در تناقض آشکار با قوانین بین المللی دانست و نسبت به پیامدهای دخالت آنکارا در امور داخلی سوریه و لیبی و افزایش تنش ها در این دو کشور هشدار داد.

این نهاد دینی مصر در ادامه اقدامات ترکیه را دارای آثار مخرب برای تمام منطقه از جمله ایجاد موج جدید تروریسم، خشونت و هرج و  مرج دانست.

دار الفتاء مصر همچنین از جامعه جهانی و تمامی نهادها و سازمان های جهانی درخواست کرد تا مسئولیت خود را در قبال ملت سوریه و ایستادگی در برابر طرح های توسعه طلبانه ترکیه به درستی ایفا کنند.

تنش ها میان سوریه و ترکیه به دنبال عملیات آزادسازی استان ادلب از سوی ارتش سوریه و لشکر کشی آنکارا به این استان و تشدید درگیری های نظامی میان دو طرف طی روزهای اخیر افزایش یافته است.

ارتش سوریه در ماه های اخیر  عملیات خود علیه تروریست های مستقر در  استان ادلب را که از حمایت های ترکیه برخوردارند آغاز کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha