۱۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۱۰
کد خبرنگار: 2176
کد خبر: 83699487
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفر اولین مقام دولت جدید لبنان به دمشق

۱۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۱۰
کد خبر: 83699487
سفر اولین مقام دولت جدید لبنان به دمشق

تهران - ایرنا - دفتر رسانه ای دولت لبنان با صدور بیانیه ای از سفر وزیر امور اجتماعی و گردشگری دولت "حسان دیاب" نخست وزیر جدید لبنان به دمشق خبر داد.

روزنامه فرامنطقه ای "الشرق الاوسط" روز سه شنبه به نقل ازبیانیه این دفتر، از گفت و گوها میان "رمزی المشرفیه" وزیر امور اجتماعی و گردشگری کابینه جدید لبنان با مسولان سوری در دمشق خبر داد.

بر اساس این گزارش، این دیدار پیش از این رسانه ای نشده بود، اما طبق خبرها این دیدار در هفته گذشته صورت گرفته است.

الشرق الاوسط طبق بیانیه دفتر رسانه ای دولت لبنان گزارش داد که این وزیر لبنانی در دمشق با "حسین مخلوف" وزیر امور داخلی و "ریما القادری" وزیر کار و امور اجتماعی و "محمد رامی مرتینی" وزیر گردشگری سوریه دیدار کرده است .

طبق این بیانیه، المشرفیه با مسوولان سوری درباره پرونده پناهجویان سوریه در لبنان و چگونگی بازگشت امن آنها به کشورشان با همکاری دولت های لبنان و سوریه و هماهنگی با سازمان های بین المللی گفت و گو کرد.

مخلوف و القادری وزرای سوری نیز در دیدار با این وزیر لبنانی بر تصمیم دولت سوریه برای فراهم کردن همه امکانات و راهکارها برای بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان تاکید کردند.

طی ماه‌های اخیر با بازگشت ثبات و آرامش به سوریه در نتیجه پیشروی میدانی ارتش، شمار زیادی از پناهجویان سوری به صورت داوطلبانه به کشور خود بازگشته و هم اکنون دولت سوریه اقدام به ارسال امکانات، بازسازی راه‌ها، اصلاح شبکه برق و آب و تجهیز مراکز بهداشتی درمانی در مناطق آزاد شده از دست تروریست‌ها کرده تا شرایط برای بازگشت آنها مهیا شود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha