به گزارش وزارت صنعت، «حجت براتعلی» امروز (سه شنبه) افزود: همه ساله مطابق با برنامههای ستاد تنظیم بازار تلاش میشود تا در ایام پایانی سال مدیریت لازم بر تأمین و توزیع کالاها انجام شودکه بر این اساس از اول اسفندماه هر سال برنامهریزی برای توزیع کالاها در قالب طرحهای مختلف به اجرا در می آید.
براتعلی افزود: امسال به علت شیوع ویروس کرونا، اجرای سیاستهای تنظیم بازار با یک شتاب و حجم بیشتری عملیاتی شده و از اول اسفندماه بر اساس مصوبه های کارگروه تنظیم بازار کالاهای اساسی که در سبد هزینه مصرفی خانوارها نقش جدی دارند، با شکل ویژهای عرضه شده است.
وی تصریح کرد: بر این اساس برنج، روغن، گوشت مرغ، گوشت قرمز و شکر در سطح استانها بوسیله محمولههای استانی توزیع شده و با مدیریت سازمانهای صنعت، معدن و تجارت کل کشور موضوع در حال پیگیری است.
این مقام مسوول اضافه کرد: این سهمیهها سراسری بوده و در تمامی استانها تخصیص مییابد، اما با برنامهریزیهای انجام گرفته مقرر شد تا شبکههای مطمئن عرضه کالا از جمله فروشگاههای زنجیرهای و میادین میوه و تره بار برای سهولت دسترسی شهروندان به کالاها مورد استفاده قرار گرفته و به این ترتیب علاوه بر تخصیصهای استانی، در شبکه فروشگاههای زنجیرهای نیز شارژ کالا انجام می شود.
براتعلی افزود: در تمامی این فروشگاهها کالاهای اساسی باید با نرخ مصوب عرضه کنند که براین اساس در مورد اقلامی مانند برنج، شکر و روغن در کنار سایر اقلامی که عرضه خواهند شد، نرخ بوسیله سامانه سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان قابل دسترس است، ضمن اینکه این کالاها دارای برچسب قیمت بوده و مردم نیز میتوانند نرخهای آنها را بر روی کالا مشاهده نمایند.
این مقام مسوول گفت: مردم باید به برچسب قیمت نصب شده بر روی کالاها دقت کرده تا بتوانند اقلام را با نرخ مصوب خریداری کنند، درعین حال در استانها فروشگاههای زنجیرهای دارای شعباتی در سراسر کشور دارند و نظارت کافی بر آنها صورت میگیرد تا عرضه خارج از شبکه نداشته باشند، زیرا طرحهای نظارت و بازرسی فعال است و کنترلهای سیستمی از سوی دستگاههای مرتبط بوسیله سامانه جامع انبارها نیز انجام میشود.
نظر شما