اخبار کوتاه کرونا گلستان

۱۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۹:۳۲
کد خبر: 83700057
اخبار کوتاه کرونا گلستان

گرگان - ایرنا - لغو همه همایش‌ها و سمینارها در مراکز گردشگری گلستان، محدودیت حرکت قطارهای گرگان - تهران ، لغو پذیرش مسافر در مدارس گلستان و ضدعفونی‌کردن معابر و مکان‌های عمومی روستاهای استان از جمه اخبار کوتاه مرتبط با کرونا در گلستان است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگی گلستان با تاکید بر لغو تمامی برنامه‌ها، همایش‌ها و سمینارها و سایر تجمعات در مراکز گردشگری و زیرمجموعه این اداره، گفت: با متخلفین و خاطیان برخورد قانونی خواهد شد.

احمد تجری اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا، هرگونه نشست، جشن و مراسم ترحیم و مناسبتی در سالن‌ها و هتل‌ها و تاسیسات زیرمجموعه میراث فرهنگی استان تا اطلاع بعدی ممنوع است.

**

مدیرکل راه‌آهن گلستان گفت: در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا، حرکت قطارهای ریل باس از گرگان به پل سفید و بالعکس تا اطلاع بعدی لغو شد.

مهدی عبدالکریم‌زاده اظهار داشت: تصمیم لغو حرکت ریل باس‌ها براساس مصوبه کمیته مبارزه با کرونای ۲ استان گلستان و مازندران گرفته شد.

وی عنوان کرد: همچنین حرکت روزانه قطارهای مسافربری گرگان به تهران و بالعکس به یک روز در میان کاهش یافت.

**

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از خارج شدن سامانه الکترونیکی رزرو اسکان مدارس برای ایام تعطیلات نوروزی خبر داد.

احسان گوهری‌راد ایرنا اظهار داشت: همچنین با توجه به شیوع کرونا، پذیرش مسافر در مدارس و خانه‌های معلم مرقون به صرفه نیست، زیرا امکان استریل و پاکیزه کردن و ضدعفونی کردن کلاس‌ها بعد از خروج هر مسافر مقدور نبوده و هزینه بسیار زیادی دارد.

**

ناصحی نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در حوزه مدیریت کرونا در استانهای گلستان و مازندران با حق شناس، استاندار گلستان دیدار و گفتگو کرد.

نماینده وزیر بهداشت و استاندار گلستان در این دیدار، آخرین وضعیت اقدامات انجام شده در حوزه پیشگیری از کرونا را بررسی کردند.

**

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان گفت: عملیات محلول پاشی و ضدعفونی معابر و مکان های عمومی روستاهای استان، در روستاهای گلستان انجام شده و همچنین در حال انجام است.

علی نصیبی اظهار داشت: با توجه به گستردگی روستاها و تفاوت تراکم جمعیت در مناطق متعدد روستایی استان، پیش بینی می شود در ۲ روز و نیم نخست با برنامه ریزی بخشداری ها محلول پاشی و ضدعفونی در کلیه روستاها صورت پذیرد.

وی بیان کرد: به دهیاران تاکید شده ضدعفونی معابر و مکان های عمومی به صورت مستمر و تا زمان رفع خطر همه روزه انجام شود.

**
رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در احکام جداگانه‌ای مسوولین معاونت‌های بهداشت و درمان خود را منصوب کرد.

براساس احکام صادر شده، سراج الدین عارف به عنوان معاون درمان و ناهید جعفری به عنوان معاون بهداشت منصوب شدند.

عارف نیا پیش از این معاون بهداشت و جعفری هم جانشین معاون بهداشت استان بودند.

عباس بدخشان که پیش از این مسوولیت معاونت درمان دانشگاه را برعهده داشت، به عنوان مشاور اجرایی رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان منصوب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha