۱۳ اسفند ۱۳۹۸، ۲۱:۰۶
کد خبر: 83700602
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کرونا در انگلیس؛ از کنترل وحشت تا واقعیت

۱۳ اسفند ۱۳۹۸، ۲۱:۰۶
کد خبر: 83700602
کرونا در انگلیس؛ از کنترل وحشت تا واقعیت

لندن – ایرنا – به رغم روند پرشتاب شیوع ویروس کرونا در انگلیس، مقام‌های این کشور به راهبرد کنترل وحشت افکار عمومی متوسل شده و ادعا می‌کنند که اوضاع تحت کنترل است و نیازی به نشان دادن واکنش سریع وجود ندارد.

«مت هنکاک» وزیر بهداشت انگلیس امروز (سه شنبه) اعلام کرد که با شناسایی ۱۱ مورد جدید ابتلا به کرونا، شمار کل بیماران به ۵۱ نفر رسیده است.

وی در جلسه فوق‌العاده مجلس عوام گفت که دولت برای مقابله با کرونا در چهار سطح مهار، تاخیر، تحقیق و تسکین برنامه ریزی کرده است.

به گفته او در فاز اول، یعنی شرایطی که اکنون کشور در آن قرار دارد، موارد مشکوک شناسایی و درمانگاه‌ها برای مواجهه با این ویروس آماده سازی می‌شوند.اما اگر آمار ابتلا در اروپا افزایش پیدا کند، دانشمندان توصیه می‌کنند که دیگر نمی توان ویروس را مهار کرد.

وزیر بهداشت گفت که در صورت افزایش ابتلا فاز تاخیر آغاز  و بر اساس آن تلاش می‌شود تا سرعت شیوع ویروس کاهش یابد. هنکاک با این حال مدعی شد که جهش ناگهانی به این فاز و بیش از حد واکنش نشان دادن ریسک‌هایی را به همراه خواهد داشت  که خارج از کنترل است.

وزیر بهداشت انگلیس به فاز تحقیقات هم اشاره کرد و گفت که از زمان شیوع ویروس روند بررسی تولید واکسن و درس گرفتن از تاثیر این ویروس بر کشورهای دیگر آغاز شده است.

هنکاک فاز چهارم را شرایطی توصیف کرد که در آن امکان مهار ویروس دیگر وجود ندارد و جمعیت زیادی از کشور بیمار خواهند شد.

در این شرایط، اگر نیروهای پلیس، امدادگران و ارتش به ویروس کرونا مبتلا شده، پاسخ دهی به حوادث محدود می‌شود. یک پنجم نیروی کار خانه نشین شده، مدارس تعطیل می‌شوند و به اقشار آسیب پذیر گفته می‌شود که از شرکت در گردهمایی‌های اجتناب کنند.

مت هنکاک می‌گوید که ما برای بدترین شرایط آماده هستیم اما برای رسیدن به بهترین وضعیت تلاش می‌کنیم. 

اعضای دولت انگلیس دیروز برای بررسی راهکارهای مقابله با ویروس کرونا نشست فوق‌العاده تشکیل دادند. 

نخست وزیر انگلیس می‌گوید که احتمال همه گیر شدن این ویروس بسیار زیاد است.

او امروز در نشست خبری با رسانه‌های گروهی تلاش زیادی را به خرج داد تا وحشت مردم در رابطه با پیامدهای ابتلا به این ویروس را کاهش دهد.

بوریس جانسون در این جلسه که مشاوران پزشکی دولت در کنار او ایستاده بودند، گفت:‌ احتمالا تعداد افراد مبتلا به کرونا روند افزایشی خواهد داشت اما تاثیر آن برای بسیاری از مردم خفیف بوده و بیماران به سرعت و به طور کامل بهبود خواهند یافت.

پروفسور « کریس ویتی » عالی‌ترین مقام پزشکی انگلیس نیز درباره آمار تلفات ناشی از کرونا گفت: در بدترین حالت ممکن است یک درصد افراد مبتلا به این ویروس جان خود را از دست بدهند. به گفته او این‌ افراد به احتمال زیاد اقشار مسن و آسیب‌پذیر هستند.

او همچنین احتمال ابتلای ۸۰ درصد جامعه به ویروس کرونا را رد نکرد، اما افزود: دولت از روند شیوع این ویروس در چین درس گرفته و خود را برای مواجه با بدترین حالت آماده کرده است.

در این جلسه و با آرایشی که مقام‌های انگلیسی ظاهر شدند تلاش زیادی صورت گرفت تا مردم به آرامش فراخوانده شوند. آنها تصریح کردند که در فاز کنونی، نیازی به بسته شدن مدارس، خرید و انبار کردن مواد وجود ندارد. درباره سفرهای تفریحی هم توصیه شد صرفا اقشار آسیب‌پذیر به مناطقی که ویروس کرونا شایع است سفر نکنند.

دو شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز و رایان‌ایر صدها پرواز خود را به داخل و خارج از این کشور در هفته‌های آینده لغو کرده‌اند.

رایان‌ایر اعلام کرد، ۲۵ درصد از پروازهایش را کاهش داده و بریتیش ‌ایرویز نیز تعدادی از پروازهای خود به مقاصد اروپایی و آمریکایی را لغو کرده است.

گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهد ماسک و ژل‌های ضو عفونی کننده در انگلیس نایاب شده و در برخی فروشگاه‌های اینترنتی با قیمت‌های گزاف به فروش می‌رسد.

یک نشریه انگلیسی به اسناد رسمی محرمانه‌ای دست پیدا کرده که در آن پیش بینی شده ۸۰ درصد مردم این کشور به کرونا مبتلا و نیم میلیون تلف خواهند شد.

به گزارش نشریه سان، این سند متعلق به سازمان امنیت ملی انگلیس است که در آن بدترین احتمالات و سناریوهای شیوع کرونا پیش‌بینی شده است. در این سند آمده است که تدابیر صورت گرفته از سوی دولت، بر پایه این فرضیه است که تنها ۲ تا ۳ درصد بیماران مبتلا به ویروس کرونا تلف می شوند.

بر اساس این گزارش حدود نیم میلیون انگلیسی مسن و یا افراد بیماری که از سطح اسیب پذیری بالایی برخوردار هستند بر اثر ابتلا به کرونا تلف خواهند شد. این گزارش می‌افزاید که شمار مبتلایان به کرونا مانند توپ برفی بزرگ شده تا در نهایت به اپیدمی تبدیل شود.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در صورت همه‌گیر شدن کرونا صدها هزار بیمار در بیمارستان‌های این کشور صف خواهند کشید. این در حالی است که ۹۹ درصد پزشکان معتقدند که سازمان بهداشت ملی انگلیس آمادگی مواجهه با هجوم بیمارمان مبتلا به کرونا را ندارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha