۶۰ هزار عدد ماسک رایگان در سقز توزیع شد

۱۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۱۵
کد خبر: 83702913
۶۰ هزار عدد ماسک رایگان در سقز توزیع شد

سنندج - ایرنا - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سقز از توزیع ۶۰ هزار عدد ماسک رایگان میان مردم خبر داد و گفت: ۲ واحد تولیدی این شهرستان در حرکتی انسان دوستانه‌ برای پیشگیری از ویروس کرونا این تعداد ماسک را تولید و میان مردم توزیع کردند.

بهنام میرزایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در دو روز اول شیوع ویروس کرونا در این شهرستان، مراجعه به داروخانه ها و مراکز بهداشتی درمانی برای تهیه ماسک و ژل ضدعفونی افزایش یافت و داروخانه‌های سقز همانند سایر مناطق استان و کشور با کمبود اقلام بهداشتی مواجه شدند.

وی ضمن تشکر از دو واحد تولیدی در سقز برای تولید و توزیع رایگان ماسک افزود: در طول چند روز اخیر، شرکت شادمهر حریر کردستان ۵۰ هزار عدد و شرکت بازرگانی الماس غرب آلتونی هم ۱۰ هزار عدد ماسک رایگان تولید و بین مردم توزیع کردند.

میرزایی با بیان اینکه ماسک ها از لحاظ بهداشتی مورد تایید مرکز بهداشت و درمان سقز است، تاکید کرد: هر چند سعی بر این است که تحت شرایط بهداشتی، ماسک ها تولید شود اما با توجه به قابل شستشو بودن ماسک ها، مردم برای اطمینان خاطر، ماسک ها را قبل از استفاده بشویند.

وی با اشاره به اینکه مقادیر زیادی هم اسپری ضدعفونی توسط ۲ واحد تولیدی سقز و برخی واحدهای صنفی دیگر تولید و توزیع شد، یادآور شد: تقاضای ماسک افزایش یافته با این وجود تولیدکننده های محدودی در کشور هستند تا اقلام بهداشتی تولید و وارد بازار کنند بنابراین مردم با خودمراقبتی از مراجعه به داروخانه ها و تهیه ماسک بیشتر از نیاز خودداری کنند.

میرزایی اضافه کرد: دو واحد تولیدی در سقز که شرایط تولید محلول های ضدعفونی را داشتند، آماده کردیم تا با اختصاص اتانول و آب ژاول توسط واحدهای پتروشیمی،  ژل و محلول های ضدعفونی کننده را تولید و در اختیار مردم قرار دهند.

وی گفت: از ابتدای شیوع این ویروس در سقز، چند واحد صنفی متخلف که گران فروشی می کردند شناسایی و  به مراجع قضایی معرفی شدند، اکنون تخلفی مشاهده نشده چون شرکت های تهیه کننده و توزیع کننده اقلام بهداشتی، از اساس قیمت کالاهای خود را افزایش داده‌اند و فروشندگان نیز با محاسبه سود مصوب آنها را می‌فروشند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سقز یادآور شد: هیچ مورد احتکاری علیرغم گزارشات مردمی و گشت های ما در این شهرستان مشاهده نشده و یقینا محتکری در سقز نیست اما از مردم می‌خواهیم در نظارت بر بازار با ما همگام و همراه باشند.

وی تاکید کرد: از واحدهای صنفی عرضه کننده مواد غذایی بخصوص خبازان، مواد پروتئینی، میوه فروشان، لبنباتی ها و مواد غذایی که باید فعالیت خود را در این شرایط تداوم دهند درخواست رعایت موارد بهداشتی را داریم.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۳ هزار و ۵۱۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۰۷ نفر رسید و همچنین ۷۳۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور درباره آخرین آمار ابتلا و فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور تا ظهر پنجشنبه اضافه کرد: از روز گذشته تاکنون ۵۹۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشور ثبت شده و مجموع مبتلایان قطعی بیماری کووید ۱۹ تا امروز به ۳ هزار و ۵۱۳ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: از روز گذشته تاکنون ۱۵ نفر به علت ویروس کرونا فوت کرده‌اند و مجموع فوتی‌ها تا امروز به ۱۰۷ نفر رسیده است و همچنین ۷۳۹ نفر از مبتلایان به این ویروس تاکنون بهبود یافته‌اند.

جهانپور گفت: هزار و ۳۵۲ نفر در تهران، ۳۳ نفر در گیلان، ۳۸۶ نفر در قم، ۲۳۸ نفر در اصفهان، ۱۸۰ نفر در مرکزی، ۱۲۱ نفر در مازندران، ۶۰ نفر در سمنان، ۳۷ نفر در گلستان، ۶۵ نفر در آذربایجان شرقی، ۲۶ نفر در اردبیل، ۱۰ نفر در آذربایجان غربی، ۱۶ نفر در همدان، ۱۸ نفر در کردستان، ۲۲ نفر در کرمانشاه، ۱۱ نفر در ایلام، ۱۵ نفر در خراسان جنوبی، ۳۰ نفر در لرستان، ۶۳ نفر در خوزستان، ۶۸ نفر در فارس، ۱۳ نفر در هرمزگان، ۲ نفر در کهگیلویه و بویراحمد، ۳ نفر در بوشهر (اولین موارد ثبت شده)، ۱۵ نفر در زنجان، ۱۱۱ نفر در قزوین، ۱۷۳ نفر در البرز، ۹ نفر در چهارمحال و بختیاری، ۷ نفر در یزد، ۱۸ نفر در کرمان، ۱۹ نفر در سیستان و بلوچستان، ۸۹ نفر در خراسان رضوی و ۳ نفر در خراسان شمالی از ابتدا تاکنون به این ویروس مبتلا شده‌اند.
وی بیان کرد: تاکنون ۲۳ هزار و ۳۲۷ نمونه آزمایشگاهی اخذ شده است.

جهانپور ادامه داد: تعداد آزمایشگاه‌های مورد تایید امروز به ۲۵ مورد رسید و تا هفته آینده بر اساس نیاز به ۴۰ آزمایشگاه خواهیم رسید.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: افراد باید در خانه‌ها و شهرهای خود بمانند، زیرا می‌توانیم تاثیر مثبت این کار را تا هفته آینده در روند کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا مشاهده کنیم.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کردستان، تاکنون ۲۱ بیمار مبتلای قطعی به ویروس کرونا در استان شناسایی شده‌اند که شهرستان سقز با ۱۲ بیمار بالاترین آمار را دارد، سنندج دو نفر، بانه چهار نفر، قروه، دهگلان و مریوان نیز هر کدام یک بیمار مثبت کرونایی دارند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha