۱۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۴۸
کد خبر: 83705185
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۲۹ هزار عدد مواد محترقه در تهران کشف شد

۱۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۴۸
کد خبر: 83705185
۲۹ هزار عدد مواد محترقه در تهران کشف شد

تهران- ایرنا- سرکلانتر هفتم پایتخت از کشف ۲۹ هزار عدد مواد محترقه و ۱۵ کیلو اکلیل سرنج در نقاط مختلف پایتخت در روز گذشته خبر داد.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ سرهنگ دوستعلی جلیلیان با بیان اینکه ۱۶ هزار و ۹۰۲ عدد مواد محترقه به ارزش یک میلیارد ریال در دو عملیات مستقل کشف شد افزود: با دریافت خبری مبنی بر اینکه مالک مغازه اسباب بازی فروشی در محدوده کلانتری ۱۱۳ بازار در حال توزیع مواد محترقه است، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱۳ بازار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در مراقبت های ویژه پلیسی مشخص شد خبر صحت دارد، ادامه داد: با هماهنگی مقام قضائی تیمی از ماموران کلانتری بازار برای دستگیری متهم و بازرسی از مخفیگاهش به نشانی اعلامی اعزام و موفق شدند عصر روز چهارشنبه چهاردهم اسفند ماه وی را در داخل مغازه اش دستگیر و در بازرسی از آن محل، ۸ کیلو اکلیل سرنج و ۱۶ هزار و ۹۰۵ عدد مواد محترقه کشف کنند.

سرکلانتر هفتم پایتخت در خبر دیگری عنوان کرد: ماموران کلانتری ۱۱۶ مولوی در رصد های اطلاعاتی دریافتند مردی ۳۰ ساله در داخل مغازه ای متروکه تعدادی مواد اولیه ساخت مواد محترقه جمع آوری و قصد دارد مواد محترقه دست ساز تولید و در ایام یایانی سال در بین مشتریان توزیع کند.

وی تصریح کرد: با شناسایی هویت متهم دستور قضائی برای دستگیری وی و بازرسی از مخفیگاهش اخذ و ماموران موفق شدند در یک عملیات پلیسی وی را دستگیر و در بازرسی از مغازه متروکه هشت کیلو اکلیل سرنج کشف کنند.

این مقام انتظامی گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را یک میلیارد ریال برآورد کرده اند و هر دو متهم پس از تکمیل تحقیقات پلیسی برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

کشف ۱۳هزار انواع مواد محترقه

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت از کشف ۱۳ هزار عدد انواع مواد محترقه درحوالی بازار تهران خبرداد و گفت: در پی کسب خبری مبنی بر دپو و توزیع مقادیر زیادی مواد محترقه در یک انبار در حوالی بازار تهران و فروش آن به صورت عمده در بین جوانان و نوجوانان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ قرارگرفت.

سرهنگ سعید راستی با بیان اینکه پس از حصول اطمینان از صحت این موضوع و اخذ دستور قضائی، مأموران در صبح روز پنجشنبه پانزدهم اسفند ماه به محل مورد نظر در حوالی بازار اعزام شدند، افزود: در بازرسی اولیه از این انبار مقدار ۱۳ هزار  و ۸۴۶ عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره  به دستگیری یک متهم  و پلمب محل مذکور، بیان داشت: متهم برای سیر مراحل قضائی تحویل دادسرا داده شد.

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت  با اشاره به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و فعالیت های غیرقانونی سودجویان برای تهیه و نگهداری انواع مواد محترقه از عموم شهروندان خواست: هرگونه فعالیت مشکوک در این زمینه را در اسرع وقت به پلیس اطلاع دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha