بیماری کرونا در جنوب سیستان و بلوچستان کنترل شد

زاهدان-ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: شمار بیماران اعلام شده کرونا در محدوده این دانشگاه با کنترل و مراقبت‌های انجام شده از سه نفر بیشتر نشده و می‌توان گفت این ویروس فعلا در جنوب استان کنترل شده است.

دکتر مهران امینی‌فرد روز شنبه در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ‌از زمان شیوع کرونا در سیستان و بلوچستان تاکنون ۳۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان های زیرپوشش این دانشگاه بستری شدند که تاکنون تنها آزمایش ابتلای سه‌ نفر آنان به ویروس‌کرونا مثبت شده است.

وی افزود: به منظور کنترل بیماری کرونا در جنوب سیستان و بلوچستان تیم های بهداشتی این دانشگاه با استقرار در سه ورودی شهرهای ایرانشهر،‌ چابهار و بم اقدام به غربالگری تمامی مسافران‌ می کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بر رعایت بهداشت فردی و جلوگیری از تردد و سفرهای غیر ضروری شهروندان تاکید کرد.

دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر شهرستان‌های جنوبی سیستان و بلوچستان شامل ایرانشهر، دلگان، بمپور، سرباز، فنوج، قصرقند، نیکشهر، مهرستان، کنارک و چابهار را زیرپوشش دارد.

زاهدان سکاندار بیشترین بیمار کرونا در سیستان و بلوچستان

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت:‌ تاکنون ۳۴ بیمار کرونا در سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است که ۲۸ نفر آنان به حوزه زیرپوشش این دانشگاه اختصاص دارد.

دکتر محمد هاشمی‌شهری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سه بیمار به حوزه دانشگاه علوم‌پزشکی ایرانشهر و سه بیمار به حوزه دانشگاه علوم پزشکی زابل اختصاص دارد.

وی برعایت بهداشت فردی و پرهیز افراد از تردد در مکان های شلوغ تاکید کرد.

استان سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی و پراکندگی در حوزه بهداشت و درمان به سه قسمت تقسیم شده که شهرستانهای شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستانهای مرکزی استان شامل زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب سوران زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستانهای جنوبی زیر پوشش دانشگاه عبوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha