نیازی به مراجعه حضوری برای تمدید دفترچه‌های بیمه شدگان سلامت نیست

زنجان - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: به منظور پیشگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا و صیانت از سلامت بیمه شدگان، دفترچه‌های بیمه سلامت بیمه شدگان تا پایان فروردین سال ۹۹ اعتبار دارد و نیازی به مراجعه حضوری به این منظور نیست.

دکتر خدیجه ابرهیم خانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اهمیت رعایت و توصیه های بهداشتی در پیشگیری از سرایت ویروس کرونا و صیانت از بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت تدابیری را برای رفاه حال بیمه شدگان اندیشیده است.

وی اضافه کرد: بر این اساس و برای کاهش مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان تمام بیمه شدگان صندوق های کارکنان دولت، روستاییان، سلامت همگانی و نیز صندوق سایر اقشار (با همه نسبت های اصلی، تبعه یک، تبعه ۲ و ۳) در صورت منقضی شدن تاریخ اعتبار و داشتن نسخ سفید در دفترچه بدون حضور در دفاتر پیشخوان و نیاز به تمدید دفترچه می توانند تا پایان فروردین سال آینده به مراکز قرار داد مراجعه و از خدمات سلامت استفاده کنند.

این مسؤول ادامه داد: سازمان بیمه سلامت برای ارائه خدمات بهتر به بیمه شدگان نیز همگام با وزارت بهداشت سامانه ۱۶۶۶ را برای راهنمایی های لازم به گروه های مختلف جامعه جهت آگاهی از بیماری کرونا راه اندازی کرده است که گروه های علمی مستقر نسبت به پاسخ گویی سوالات اقدام می کنند.

وی اظهار داشت: این استان یک میلیون و ۸۴ هزار نفر جمعیت دارد که در زمان حاضر ۵۴۰ هزار نفر از این تعداد، تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند که به عبارتی ۵۰ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: بزرگترین پوشش بیمه ای استان، بیمه سلامت بوده و پس از آن تامین اجتماعی با پوشش حداکثری جمعیت ۵۲۵ هزار نفری در جایگاه بعدی قرار دارد.

این مسؤول ادامه داد: بر این مبنا و مشابه آمار کشوری ۸۱.۵ درصد جمعیت بیمه شدگان سلامت رایگان تحت پوشش قرار گرفته اند و از مجموع ۴۸۱ مرکز طرف قرارداد ۹۰ درصد آنها با این اداره کل طرف قرارداد هستند.

وی اظهار داشت: این اداره کل با ۹۵ درصد پزشکان عمومی، ۸۳ درصد متخصصان، ۱۰۰ درصد آزمایشگاه ها، فیزیوتراپی، پرتو پزشکی و فوق تخصص ها، ۹۸ درصد داروخانه ها و ۴۹ درصد دندانپزشکان نیز طرف قرار داد است.

ابراهیم خانی خاطرنشان کرد: تعداد بیمه شدگان بیمه سلامت استان در سال ۹۲، حدود ۵۵۶ هزار نفر بود که با شروع طرح تحول نظام سلامت ۹۰ هزار نفر ثبت نام کردند و جمعیت بیمه شدگان به ۶۳۵ هزار نفر رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha