شمار مبتلایان کرونا در خراسان شمالی به ۳۴ نفر رسید

بجنورد- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی شمار مبتلایان ویروس کرونا در این استان را ۳۴ نفر اعلام کرد که این رقم نسبت به دیروز ۱۰ نفر افزایش یافته است.

دکتر سیداحمد هاشمی روز دوشنبه اعلام کرد: با کوشش های شبانه روزی انجام گرفته توسط پرستاران و کادر پزشکی تاکنون ۸ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود یافته و از مراکز درمانی مرخص شده اند.

وی در خصوص تفکیک شهرستانی مبتلایان به کرونا در استان اظهار داشت: از مجموع مبتلایان استان ۱۸ نفر در شهرستان بجنورد، ۸ نفر در اسفراین، ۳ نفر در شیروان، ۳ نفر در مانه و سملقان و ۲ نفر در گرمه گرفتار بیماری کووید ۱۹ شده اند.

وی با بیان اینکه تاکنون فقط یک نفر فوتی تایید شده بر اثر ابتلا به کرونا در استان ثبت شده است، تاکید کرد: اگر مردم می‌خواهند گردش این ویروس مرموز در جامعه قطع شود، باید در خانه بمانند و از منزل خود خارج نشوند.

دکتر هاشمی با هشدار جدی نسبت به رعایت نکات بهداشت فردی، بر پرهیز از تجمعات و مسافرت های غیرضرور تاکید کرد و گفت: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دستها، عدم تماس با بیماران، پرهیز از دست زدن به سر و صورت بخصوص به ناحیه چشم، بینی و دهان ضروری است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: جامعه امروز نیازمند حفظ آرامش روانی و رعایت بهداشت عمومی به عنوان مهم‌ترین روش مقابله با کرونا ویروس است.

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: بزرگ نمایی و ارایه نظرهای غیرکارشناسی پیرامون ویروس کرونا که عمدتا در شبکه‌های مجازی طرح می‌شود، نه تنها به کنترل و مهار این ویروس کمک نمی‌کند بلکه ضمن برهم زدن آرامش جامعه، نوعی ترس و دلهره نیز بین شهروندان ایجاد می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha