۱۹ اسفند ۱۳۹۸، ۱۷:۳۰
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 83707644
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

 ۸۰ تبعه خارجی از کره شمالی به ولادی واستوک روسیه منتقل شدند

مسکو - ایرنا - سفارت روسیه در پیونگ یانگ اعلام کرد: ۸۰ تبعه خارجی و روس شامل ‌دیپلمات‌های چند کشور اروپایی که شماری از آنها در کره شمالی قرنطینه بودند، با یک پرواز ویژه به شهر ولادی واستوک درخاور روسیه منتقل شدند.

سفارت روسیه در پیونگ یانگ روز دوشنبه در بیانیه ای که در فیس بوک منتشر شد، اعلام کرد: این نخستین هواپیمای شرکت ایرکوریو بود که پس از روز ۳۱ ژانویه (بیش از یک ماه پیش) از پیونگ یانگ به ولادی واستوک روسیه پرواز می کند. 

 در بین مسافران، ۱۳ تن از کارکنان سفارت روسیه در کره شمالی و اعضای خانواده#های آنان قرار دارند که ماموریت دیپلماتیک آنها به پایان رسیده است. 

 هواپیمای توپولف-۲۰۴ حامل کارکنان دیپلماتیک سفارتخانه های آلمان، فرانسه، سوییس، لهستان، رومانی، مغولستان و مصر و اعضای خانواده‌های آنان بود که تصمیم گرفتند بقیه مدت قرنطینه را در کشور خود بسر ببرند.

در بیانیه سفارت روسیه در پیونگ یانگ گفته شده است که این سفارتخانه به موقع ویزای ترانزیت را برای ۳۵ نفر از کارکنان سازمان های انسانی بین المللی و ملی ثبت شده در کره شمالی و نیز بازرگانان خارجی را که در هنگام توقف حمل و نقل بین‌المللی در این کشور مانده بودند، صادر کرده است.

در بیانیه آمده است: دیپلمات های ما که موظف شده بودند از پرواز بازگشت از ولادی واستوک استقبال کنند با موفقیت از عهده وظیفه محوله برآمده و مطابق با مقررات کره شمالی رفتار کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha