۲۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۳۲
کد خبرنگار: 1270
کد خبر: 83707919
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۸۰ روستای بخش سیمینه بوکان علیه کرونا ضدعفونی شد

۲۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۳۲
کد خبر: 83707919
۸۰ روستای بخش سیمینه بوکان علیه کرونا ضدعفونی شد

مهاباد- ایرنا- بخشدار بخش سیمینه بوکان گفت: تمامی فضاهای عمومی ۸۰ روستای این بخش علیه بیماری کرونا با استفاده از ۱۰ هزار لیتر محلول، ضدعفونی و گندزدایی شد.

جمال محمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ۲۶ هزار و ۴۰۰ نفر از جمعیت این شهرستان در روستاهای این بخش ساکن هستند، افزود: برای پیشگیری و کنترل کرونا، عملیات سمپاشی و ضدعفونی با ۶۰ دستگاه تراکتور انجام شد و با توجه به لزوم حفظ بهداشت عمومی، طرح سمپاشی مکان‌های عمومی برحسب ضرورت تداوم خواهد داشت.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح دهیاری‌ها، شوراهای اسلامی و خانه‌های بهداشت روستایی، مکان‌های عمومی شامل بوستان‌ها، نانوایی‌ها، وسایل بازی کودکان واقع در بوستان‌های روستایی، خودروهای حمل‌ونقل عمومی، درب منازل مسکونی و فضای مساجد را ضدعفونی کردند.

وی با اشاره به برگزاری چندین دوره آموزشی برای روستاییان در کنترل بیماری کرونا توسط خانه‌های بهداشت روستایی بیان کرد: علاوه بر آموزش‌های عمومی، تاکنون تعداد زیادی از مردم روستاهای بخش سیمینه با همکاری شبکه بهداشت و درمان آموزش‌های لازم را در زمینه پیشگیری از ویروس کرونا فرا گرفتند.

وی ادامه داد: دهیاران اقدامات لازم را در همکاری با مسوولان بهداشتی و درمانی و سایر دستگاه‌ها در زمینه ضدعفونی کردن و گندزدایی محیط روستا و ساختمان دهیاری‌ها و همکاری در فرهنگ سازی‌ها و ارائه آموزش به هموطنان در روستاها انجام می‌دهند.

بوکان دارای ۲ بخش مرکزی و سیمینه بوده که در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha