کرونا مشتریان فست فودیهای مشهد را کاهش داد

مشهد- ایرنا- رییس اتحادیه صنف فروشندگان فرآورده های گوشتی، اغذیه، پیتزا و غذاهای فانتزی مشهد گفت: کرونا شرایط بازار صنوف زیر پوشش این اتحادیه را کاملا تغییر داده و تعداد مشتریان این صنوف به شدت کاهش یافته است.

ابوالقاسم کاشفی وحدتی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نوروز ۹۹ برای فست فودیهای شهر مشهد مانند نوروز سالهای گذشته نخواهد بود و  شیوع کرونا لطمه زیادی به بازار این صنوف زده و مشتریان این نوع غذاها را خانه نشین کرده است و حال فروشندگان با دستهای خالی به فروکش کردن التهابات ناشی از کرونا و بازگشت اوضاع به روال گذشته امید بسته‌اند.

وی اضافه کرد: قیمت مواد اولیه برای تولید فست فودها مانند پنیر، چیپس، سوسیس، کالباس و گوشت در سال جاری افزایش قابل توجهی داشت و از سوی دیگر هزینه های ثابت صنوف مانند مالیات، برق، گاز و آب و اجاره نیز روند صعودی پیدا کرده است و در مجموع این موضوع باعث افزایش نرخ کالاهای فروشندگان پیتزا و غذاهای فانتزی در مشهد شد.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان فرآورده های گوشتی، اغذیه، پیتزا و غذاهای فانتزی مشهد گفت: تعیین نرخ در رسته فست فودیها بر اساس پیشنهاد خود صنوف و مبتنی بر نرخ مواد اولیه و هزینه های جاری آنهاست و از آنجا که امسال هم نرخ مواد اولیه و هم هزینه‌ها برای فست فودیها افزایش یافته است آنها چاره‌ای جز افزایش نرخهای خود نداشته‌اند.

کاشفی افزود: هزار و ۲۰۰ واحد صنفی در مشهد از اتحادیه صنف فروشندگان فرآورده های گوشتی، اغذیه، پیتزا و غذاهای فانتزی این شهر پروانه کسب دارند و تاکنون ۶۰۰ تا ۷۰۰ واحد فست فودی غیر مجاز نیز در این شهر شناسایی شده‌اند که به آنها اخطار پلمب داده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha