۲۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۲۳
کد خبرنگار: 2100
کد خبر: 83709853
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

چالش شهریه روزهای کرونایی مهدکودک‌ها و دیدگاه‌ بهزیستی فارس

شیراز- ایرنا- معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس گفت: تداوم شیوع ویروس کرونا مهدهای کودک را به تعطیلی کشانده است؛ در چنین وضعیتی پرداخت شهریه اسفندماه بر اساس قرارداد بر عهده خانواده‌هاست و با ادامه بحران والدین موظف‌ هستند انصراف خود را کتبا به مهدها اعلام کنند.

معصومه فروتن چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد: براساس بند ۹ و تبصره ۲ ذیل ماده ۸ و بند ۸ قرارداد مابین خانواده‌ها و مهدهای کودک، درصورت موارد بحرانی مانند بیماری‌های واگیر که مهدها به اجبار تعطیل می‌شوند، شهریه به‌صورت کامل اخذ خواهد شد.
وی افزود: همه مهدهای کودک از طریق فضای مجازی با والدین در تماس هستند و کودکان رها نشده‌اند؛ همچنین این تعطیلی از ناحیه دولت بوده است.
معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس عنوان کرد: خانواده‌ها باید پیش از آغاز ماه جدید به‌صورت کتبی به مدیر مهدکودک اعلام کنند که خواستار فسخ قرارداد هستند.
فروتن با اشاره به ادامه شیوع ویروس کرونا در کشور بیان داشت: براساس آنچه عنوان شد، خانواده‌ها درصورت ادامه شیوع بیماری باید خود نیز نیامدن فرزندانشان به مهدها اطلاع دهند تا مهدهای کودک نیز تکلیف خود را بدانند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس ابراز امیدواری کرد خانواده‌ها و صاحبان امتیاز مهدهای کودک ضمن رعایت اصول اخلاقی وجدانی در این شرایط حساس و بحرانی با یکدیگر تعامل و همیاری مناسب داشته باشند تا با سربلندی وسلامتی بر این بحران فائق آییم.
وی همچنین ابراز داشت: سازمان بهزیستی کشور با رایزنی‌های لازم تسهیل برای تسهیل امور مهدهای کودک در ماه‌های پیش رو اقدام خواهد کرد.

براساس آخرین آمار تا ظهر سه‌شنبه ۲۰ اسفند با شناسایی ۱۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در فارس شمار مبتلایان در این استان به ۱۵۱ نفر افزایش یافته است؛ تاکنون پنج نفر از فارس به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند، ۴۲ نفر نیز با وضعیت عمومی خوب در ایزوله خانگی به سر می برند. در استان اصفهان ۶۱۸ مبتلا و استان یزد نیز ۱۲۸ نفر مبتلا به کرونا شناسایی شده است.

در سطح کشور نیز با شناسایی ۸۸۱ مورد ابتلای جدید قطعی به کرونا تعداد مبتلایان به ۸۰۴۲ نفر رسید. تاکنون ۲۷۳۱ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و روند بهبودی و ترخیص این بیماران افزایش شایان توجهی داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
    0 0
    یک جور برنامه ریزی بشه که نه والدین ضرر کنن نه مهدهای کودک حمایت دولت لطفا