۲۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۵۶
کد خبر: 83710220
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۶۰ واحد صنفی فاقد پروانه در قم پلمب شد

۲۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۵۶
کد خبر: 83710220
۶۰ واحد صنفی فاقد پروانه در قم پلمب شد

قم – ایرنا - رییس پلیس امنیت عمومی استان قم با اشاره به اجرای طرح برخورد با صنوف فاقد پروانه کسب در قم از پلمب ۶۰ واحد صنفی در این رابطه خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ پیام کاویانی در گفت‌وگویی افزود: طرح نظارت بر اصناف به‌منظور برخورد با صنوف فاقد پروانه کسب از اتحادیه‌های مربوطه و باهدف ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب با محوریت پلیس امنیت عمومی در سطح استان اجرا شد.

وی ادامه داد: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی با همراهی نماینده اتاق اصناف از واحد صنفی سطح استان بازدید و در این راستا تعداد ۴۴۹ واحد صنفی متخلف به علت نداشتن مجوز و پروانه کسب و عدم رعایت قوانین و مقررات صنفی اخطار گرفتند و تعداد ۶۰ واحد صنفی در این خصوص پلمب شد .

وی با تاکید بر استمرار این‌گونه طرح‌ها و برخورد با واحدهای صنفی متخلف از عموم مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز توسط افراد متخلف موارد را سریعا از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ اطلاع‌رسانی تا نسبت به برخورد قانونی با متخلفان اقدام شود.

کشف محموله شوینده احتکار شده در قم

فرمانده انتظامی استان قم نیز از کشف یک محموله شوینده احتکار شده در قم خبر داد.

 سردار عبدالرضا آقاخانی اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری انواع شوینده در منزلی در قم، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: کارآگاهان در ادامه پس از شناسایی محل نگهداری موردنظر، با هماهنگی مقام قضایی وارد محل شده و طی بازرسی صورت گرفته  ۱۳۲ عدد شامپو کوچک و بزرگ، ۹ عدد مایع لباسشویی بزرگ، بیش از ۲۰۰ لیتر انواع شوینده و ۲۷۰ بسته پوشک نوزاد کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان قم ارزش محموله مکشوفه را حدود ۲۰۰ میلیون ریال اعلام و خاطرنشان کرد: در این رابطه یک نفر متهم دستگیر و تحویل مرجع قضایی استان شد.

بیشترین قربانیان چهارشنبه آخر سال کودکان و نوجوانان هستند

رییس پلیس امنیت عمومی استان قم با تاکید بر آگاه‌سازی عمومی بر پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال گفت: برابر آمارها بیشترین قربانیان چهارشنبه آخر سال کودکان و نوجوانان هستند.

کاویانی اظهار داشت: برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال به شکل نادرست موجب شده است تا روزهای پایانی سال به روزهای نگرانی و اضطراب خانواده‌ها تبدیل شود.

وی با اشاره به این‌که بیشترین قربانیان چهارشنبه آخر سال را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند گفت: خانواده‌ها باید خطرات استفاده از مواد محترقه و آتش‌زا را به فرزندان گوشزد کنند.

رییس پلیس امنیت عمومی استان قم، به مبحث قانون خریدوفروش مواد محترقه اشاره کرد و یادآور شد: به استناد قانون مجازات اسلامی هرگونه قاچاق، خریدوفروش و غیره مواد منفجره و محترقه به‌طور غیرمجاز جرم محسوب شده و مرتکب آن به مجازات مندرج در قانون محکوم می‌شود.

وی گفت:برابر ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی هرکسی با هیاهو، جنجال، حرکات غیرمتعارف یا با تعرض به افراد، مخل نظم و آرامش عمومی گردد و یا مردم را از فعالیت باز دارد، به حبس از سه ماه تا یک سال و ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شود.

کاویانی به عموم مردم توصیه کرد: با توجه به نزدیک شدن چهارشنبه آخر سال و به‌منظور جلوگیری از حوادثی از قبیل آتش‌سوزی، خسارت مالی و جانی تقاضا می‌شود تمام مراتب قانونی و شرعی را رعایت و از استفاده مواد محترقه و آتش‌زا جدا خودداری گردد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید.

رییس پلیس امنیت عمومی استان قم گفت: والدین از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش‌بازی دستی توسط فرزندان اکیدا خودداری کرده و نظارت بر موضوع را جدی بگیرید.

وی گفت: مردم مـراقب رفتـارهای خطـرناک و نـاهنجار افـراد بوده و در صورت لزوم مراتب را به واحدهای گشت نیروی انتظامی و یا پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید.

وی اضافه کرد: از برپایی آتش در معابر باریک و در نزدیکی پست‌های برق یا ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز و پارکینگ‌های عمومی خودداری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha