صدر :طرفدار صلح با اشغالگران نیستم

بغداد – ایرنا –  «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر امروز جمعه خواستار حفظ خویشتنداری و دوری عراق از تنش ها و درگیری ها پس از حمله هوایی بامداد امروز آمریکا به مقرهای ارتش و الحشد الشعبی شد و در عین حال تاکید کرد که طرفدار صلح با اشغالگران نیستم.

صدر در توییتی نوشت: در میان این همه بلایای بزرگ که جهان را به شکل عام و ملت عراق را به صورت خاص تحت تاثیر قرار داده است می بایست عراق را از تنش ها و درگیری های بیشتر دور کرد.
وی افزود: من خواستار حفظ خویشتنداری و ایجاد صلح در سراسر عراق عزیزمان و ترک خشونت تا زمانی که خداوند اجازه دهد، هستم.
وی ادامه داد: ما طرفدار صلح با اشغالگر نیستیم، اما شرایط پیرامون عراق را در نظر می گیریم و از خدا می خواهیم که عراق را از اشغالگر و فاسدان رها کند.
نیروهای آمریکایی بامداد امروز جمعه با هواپیما و موشک به پایگاه الحشد الشعبی و ارتش عراق در چهار استان این کشور حمله کردند. 
در این حمله ها، پایگاه های الحشد الشعبی، یگان های اضطراری و لشکر نوزدهم ارتش در مناطق جرف النصر، مسیب، نجف و الاسکندریه را هدف قرار دادند.

این اقدام که به کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای امنیتی عراق منجر شد با محکومیت مقامات عراقی روبرو شد. برهم صالح رییس جمهوری عراق این اقدام را نقض حاکمیت ملی کشورش ارزیابی کرد و وزارت امور خارجه عراق هم سفرای انگلیس و آمریکا در بغداد را احضار کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha