پرسنل مقر صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن دورکار شدند

تهران- ایرنا- مقامات صندوق بین‌المللی و بانک جهانی اعلام کردند؛ به پرسنل شاغل خود در واشنگتن توصیه کرده اند که دورکاری کنند.

رسانه های غربی گزارش دادند که پس از گزارش ابتلای کارمندی در مقر این دو نهاد در واشنگتن به ویروس کرونا، به پرسنل این دو نهاد در این شهر اعلام شد که در خانه هایشان دورکاری کنند.
یک سخنگوی صندوق بین المللی پول نیز در این خصوص گفت که این نهاد، همچنان به طور عملیاتی اقدام می کند و آماده است در راستای منافع اعضا عمل کند.
این توصیه به حدود دو هزار پرسنل صندوق بین المللی پول و حدود ۱۶ هزار پرسنل بانک جهانی در واشنگتن شده است.
گزارش شده است که کارمند صندوق بین المللی پول که علائم ویروس کرونا داشته باشند، خود را قرنطینه کرده و تحت درمان قرار می گیرند. هیچ کارمندی از بانک جهانی تاکنون به کرونا مبتلا نشده است.
به دلیل شیوع گسترده کرونا در کشورهای مختلف جهان و جدی بودن نگرانی ها از احتمال ابتلا به این بیماری مسری، بسیاری از جلسات مهم بین المللی و منطقه ای لغو و یا به صورت مجازی و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار می شود.
«تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز جمعه با بیان اینکه قاره اروپا اکنون کانون شیوع ویروس کروناست، گفت: تجربه چین و کره جنوبی ثابت می کند که قرنطینه می تواند جان بسیاری از مردم را در رابطه با این بیماری نجات بدهد و کشورها باید از این تجربیات استفاده کنند.
در میان کشورهای اروپایی، ایتالیا با بیش از ۱۵ هزار مبتلا و یک هزار و ۱۶ فوتی بر اثر این بیماری، وضع وخیم‌تری نسبت به سایر کشورها دارد.
ویروس کرونا که از چین شیوع شد بسرعت به کشورهای مختلف در سراسر جهان سرایت کرد.
بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، تاکنون ۱۳۹ هزار و ۱۶ نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند که ۷۰ هزار و ۷۲۷ نفر بهبود یافته و پنج هزار و ۱۱۶ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha