۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۹:۱۲
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 83713001
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رویدادهای مهم کردستان در هفته گذشته

۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۹:۱۲
کد خبر: 83713001
رویدادهای مهم کردستان در هفته گذشته

سنندج - ایرنا - مبتلا شدن ۱۰۲ کردستانی به بیماری کرونا، ممنوع شدن ورود دام از پنج استان به کردستان، از سر گرفته شدن فعالیت اقتصادی در مرز سیرانبند بانه، افتتاح کارگاه تولید لباس‌های ایزوله بیمارستانی در سنندج، پلمب شدن ۱۰ خانه مسافر متخلف در بانه و مریوان ممنوع شدن پذیرش مسافر در مریوان و هورامان تخت از جمله مهمترین رویدادهای خبری هفته گذشته (۱۷ تا ۲۳ اسفند) در استان کردستان بود.

اغلب رویدادها و خبرهای کردستان در هفته گذشته پیرامون ویروس کرونا، مسائل و مشکلات مربوط به این بیماری، پیشرفت آن و برنامه‌ها و سیاست‌های دستگاه‌های مختلف برای مقابله با گسترش شیوع این ویروس خلاصه شده است.

رویدادهای روز شنبه

ورود دام از پنج استان به کردستان ممنوع شد

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کردستان گفت: ستاد مبارزه با ویروس کرونا ورود دام از پنج استان کشور به این استان را ممنوع اعلام کرده است.

ناصر خدوم اظهار داشت: این استان‌ها شامل قم، تهران، گیلان، خراسان رضوی و البرز است و هدف اصلی از اتخاذ این تصمیم، پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا است.

ورود و خروج خودرو به استان کردستان کاهش یافت

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا در برخی نقاط کشور ورود و خروج خودروها غیر بومی به داخل این استان روند کاهشی به خود گرفته است

پویش مجازی درختکاری در مدارس با نیاز ویژه کردستان آغاز شد

پویش مجازی درختکاری همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی به مدت یک هفته در مدارس با نیازهای ویژه استان کردستان آغاز شد.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با تاکید بر اهمیت آموزش درختکاری به دانش‌آموزان به عنوان پشتوانه‌ای از علایق ملی و سنت تاریخی اظهار داشت: کارگاه آموزش مجازی درختکاری در راستای استمرار آموزش‌های فرهنگی و تربیتی به دانش آموزان از طریق فضای مجازی و به منظور تحقق شعار آموزش تعطیل شدنی نیست، در سطح استان از امروز برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه آغاز شده است.

فعالیت اقتصادی مرز سیرانبند بانه از سرگرفته شد

مرز سیرانبند بانه بعد از گذشت ۱۱ روز تعطیلی فعالیت خود را از سر گرفته و در حال حاضر ۳۵۰ کامیون صادراتی در این مرز در صف انتظار برای تخلیه بار هستند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان روز شنبه اظهار داشت: مرزهای رسمی با عراق که از ۲ هفته پیش بسته شده بود، طبق هماهنگی و تدابیری که در ایران عراق و اقلیم، این مرزها علی الخصوص مرزهای رسمی با اقلیم شامل باشماق، پرویز خان و تمرچین و سیرانبند بانه بازگشایی شد.

کارگاه تولید لباس‌های بیمارستانی در سنندج افتتاح شد

کارگاه تولید لباس‌های بیمارستانی روز شنبه با حضور فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران سنندج آغاز به کار کرد.

در این کارگاه که با همت سازمان بسیج دانشجویی کردستان راه‌انداری شده است، ۲۵ دانشجو مشغول به کار بوده و هر نفر روزانه ۷۰ دست لباس بیمارستانی را تولید می‌کند و ۱۳۰ نفر آمادگی خود را برای کار اعلام کرده‌اند.

اجرای طرح پیک امید کانون کردستان در فضای مجازی کلید خورد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: اجرای طرح پیک امید این کانون به دلیل گسترش شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی در این استان به صورت مجازی پیگیری می‌شود.

سهیلا شیخی اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان با اجرای طرح پیک امید به دنبال آن است تا برخی فعالیت‌ها و تولیدات آموزشی را به صورت داوطلبانه و جهادی از سوی مربیان در سایت اینترنتی و صفحه‌های کانون در شبکه‌های مجازی دنبال کند.

بیمارستان های سقز به امکانات بهتری نیاز دارند

مدیر شبکه بهداشت و درمان سقز با بیان اینکه از نظر پرسنل پزشکی و پرستار، دارو و تخت بیمارستانی کمبود نداریم، گفت: بیمارستان های سقز به اقلام پزشکی و بهداشتی بهتری نیاز دارند.

سفر به هورامان تخت ممنوع شد

شورای اسلامی شهر هورامان تخت در بیانیه‌ای اعلام کرد سفر به این منطقه ممنوع بوده و برنامه‌ای برای پذیرش از مسافران در ایام نوروز وجود ندارد.

در  بیانیه روز شنبه شورای شهر هورامان تخت آمده است: به اطلاع هموطنان، مسافران و گردشگران می‌رساند، اگرچه مهمان نوازی جزو جدانشدنی فرهنگ کهن هورامان بوده و هست، نظر به شیوع گسترده بیماری کرونا در سطح کشور و لزوم توجه به توصیه‌های ایمنی و برای ارج نهادن به سلامت هموطنان و عمل به توصیه‌های بهداشتی، پزشکی و امنیتی از پذیرش مهمان در ایام نوروز معذور هستیم.

محموله دام غیر مجاز در بیجار متوقف شد

فرمانده انتظامی بیجار از توقف محموله دام غیر مجاز به بیجار خبرداد و گفت: این محموله بدون مجوز حمل و به قصد فروش در شهرهای مرزی استان وارد شده بود که با هوشیاری پلیس انتظامی متوقف شد.

پروانه‌های مهارت صنعت ساختمان تا فروردین ۹۹ اعتبار دارد

مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای کردستان گفت: عدم تمدید پروانه مهارت صنعت ساختمان تا پایان فردین ماه سال ۱۳۹۹ بلامانع است.

سید جمیل احمدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت موازین بهداشتی و جلوگیری از تجمعات در راستای جلوگیری از شیوع این بیماری و با هماهنگی تامین اجتماعی اقدا به این تصمیم شده است.

افراد جدید در کمپ‌های ترک اعتیاد کردستان پذیرش نمی‌شوند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان گفت: برای پیشگیری از ورود ویروس کرونا به مراکز ترک اعتیاد استان و حفاظت از مددجویان در حال بهبود، تا اطلاع بعدی در کمپ‌ها افراد جدید پذیرفته نمی‌شوند.

رحمان حریری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کسانی نیز که پیش از شیوع ویروس کرونا در مراکز ترک اعتیاد پذیرش شده‌اند، در قرنطینه هستند و تا پایان دوره درمان ترخیص نمی‌شوند.

مواد ضدعفونی کننده از فردا در داروخانه های کردستان قابل تهیه است

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان گفت: مردم استان از فردا می توانند مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز خود را از داروخانه‌ها تهیه کنند.

محمد دره وزمی در حاشیه بازدید از ۲ واحد تولید مواد ضدعفونی کننده در سنندج به خبرنگاران اظهار داشت: چهار واحد تولیدی ( ۲ واحد در سنندج و ۲ واحد در شهرستان سقز) در حال تولید مواد ضدعفونی کننده هستند تا نیاز مردم استان را تامین کنند.

۱۲ نفر مبتلا به کرونا در سقز بهبود یافتند

فرماندار ویژه سقز با اشاره به اینکه تاکنون ۲۶ نفر مبتلای قطعی به ویروس کرونا در این شهرستان مثبت شده است، گفت: ۱۲ مورد از آنها بهبود کامل پیدا کردند و از بیمارستان ترخیص شدند.

کامیل کریمیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سقز کانون بحران این ویروس در استان است و باید همه باهم تلاش کنیم تا ماندن در خانه را بمدت ۱۰ روز دیگر ادامه و به توصیه های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا توجه کنیم تا از این بحران با کمترین ضرر و زیان خارج شویم.

هتل‌های کردستان کمتر از پنج درصد سطح اشغال خود مسافر پذیرفته‌اند

رییس جامعه هتلداران کردستان گفت: پس از بروز بیماری ویروس کرونا، هتل‌ها و مهمانپذیرهای کردستان کمتر از پنج درصد سطح اشغال خود مسافر پذیرفته‌اند این درحالی است که سال گذشته در این ماه این عدد بیش از ۳۰ درصد بود.

بیش از ۴۰ هزار قلم لوازم بهداشتی احتکار شده در کردستان کشف شد

فرمانده انتظامی کردستان از کشف بیش از ۴۰ هزار قلم لوازم بهداشتی احتکار شده شامل دستکش یکبار مصرف و لوازم ضدعفونی کننده در استان خبر داد.

آمار مبتلایان کرونا در کردستان به ۶۳ نفر افزایش یافت

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی اعلام شده، ۶۳ نفر در این استان بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ مبتلا هستند و تاکنون پنج نفر هم بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

دکتر فرزین رضاعی اظهار داشت: از این تعداد، سقز ۲۹، بانه ۱۱، سنندج ۸، کامیاران ۲، قروه ۶، مریوان ۲، دیواندره ۱، بیجار ۲ و دهگلان ۲ مبتلا دارند

رویدادهای روز یکشنبه

تولید محتوای آموزشی برای دانش‌آموزان ابتدایی کردستان آغاز شد

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان از آغاز تولید و ضبط محتوای آموزشی برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در راستای تحقق شعار آموزش تعطیل شدنی نیست، در استان خبر داد.

صدیقه عبداللهی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هر چند بدلیل پیشگیری از شیوع کرونا و حفظ سلامت دانش آموزان مدارس تعطیل شد اما آموزش تعطیل نیست لذا برنامه‌ریزی‌های لازم برای جبران عقب‌ماندگی درسی با تهیه و تولید محتوای آموزشی دانش‌آموزان دوره ابتدایی انجام شده است.

اعمال تخفیف عوارض شهرداری سقز تا پایان فروردین ۹۹ تمدید شد

رییس شورای اسلامی شهر سقز از تمدید تخفیف عوارض شهرداری تا پایان فروردین سال آینده خبر داد و گفت: این تصمیم جهت جلوگیری از ازدحام مراجعین به شهرداری و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده است.

رضا اسعدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهروندان در مدت باقی مانده فرصت دارند برای بهره‌مندی از این تخفیف به صورت تدریجی به شهرداری مراجعه کنند

گلزار محمدی هنرمند برجسته تئاتر عروسکی دارفانی را وداع گفت

گلزار محمدی، دبیر هیجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران (مبارک) بر اثر بیماری سرطان دارفانی را وداع گفت و امروز در سنندج بخاک سپرده شد.

گلزار محمدی، متولد ۱۳۵۶ و دانش‌آموخته کارشناسی ارشد تئاتر بود و کارگردانی چندین نمایش عروسکی از جمله «ملک جمشید و غول»، «تیبا و تیبوتی»   و «پهلوان پنبه»   را در کارنامه فعالیت خود داشت.

این هنرمند، از سال ۹۶ تاکنون رییس انجمن نمایشگران عروسکی خانه تئاتر بود و بامداد امروز بر اثر بیماری سرطان از دنیا رفت.

پیکر این هنرمند، صبح یکشنبه در قطعه هنرمندان بهشت محمدیه سنندج به خاک سپرده شد.

مردم از پرداخت نقدی بهای سوخت در جایگاه‌ها خودداری کنند

مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: با هدف پیشگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا، زیرساخت‌های الکترونیکی در تمام جایگاه‌های عرضه استان فراهم شده پس رانندگان از پرداخت بهای سوخت به صورت نقدی خودداری کنند.

یدالله زندی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فرآیند سوختگیری نیز باید توسط پرسنل جایگاه انجام می‌شود تا مانع آلوده شدن نازل‌ها و گسترش شیوع کرونا شود.

۴۰ هزار بسته مواد شوینده بین نیازمندان کردستان توزیع می‌شود

استاندار کردستان گفت: دستگاه‌های اجرایی استان با همکاری هم در چند چند روز آینده ۴۰ هزار بسته مواد شوینده و بهداشتی برای مقابله با شیوع ابتلا به ویروس کرونا در بین نیازمندان توزیع خواهند کرد.

قرائت کنتورهای خانگی در سقز ممنوع شد

فرماندار ویژه سقز گفت: قرائت کنتورهای خانگی آبفا، برق و گاز بمدت یک ماه ممنوع است و هیچ شخصی از این ارگان‌های خدمات رسان حق ندارد به منازل مردم برای قرائت کنتور اقدام کند.

کامیل کریمیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه همچنان وضعیت سقز با وجود ویروس کرونا، عادی نیست، بنابراین برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در سطح شهر و منازل مردم، قرائت کنتور آبفا، برق و گاز را ممنوع و بمدت یک ماه تعویق کردیم.

معاون استانداری کردستان: سلامت مردم خط قرمز دولت است

معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان گفت: سلامت مردم خط قرمز دولت است و در این راستا هرکسی بخواهد امنیت و سلامت مردم را به خطر بیندازد با آن برخورد می‌شود.

حسین خوش اقبال از بیمارستان های مریوان و سروآباد بازدید کرد و از نزدیک با مسوولان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان دیدار و ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و خدمات شبانه روزی کادر بهداشتی این شهرستان‌ها بر لزوم حفظ سلامت و امنیت جامعه تاکید کرد

بخشی از کارخانه تصفیه روغن قروه دچار آتش سوزی شد

مسوول آتش‌نشانی شهرداری قروه گفت: یک کارخانه تصفیه روغن در شهرک صنعتی آونگان این شهرستان بر اثر نشت در شیر تخلیه روغن، دچار آتش سوزی شد.

سعید حسن بیگی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نقص در تخلیه شیر مبنع کارخانه تصفیه روغن در حالی باعث آتش سوزی شد که به این واحد صنعتی بارها نسبت به خطرات زیست محیطی هشدار داده شده بود.  

رویدادهای روز دوشنبه

فرماندار سقز: مردم تجمع و تردد غیر ضروری را به حداقل برسانند

فرماندار ویژه سقز با بیان اینکه عده‌ای همچنان با تردد و تجمع در اماکن عمومی، هشدار و توصیه پزشکی مرتبط با ویروس کرونا را نادیده می‌گیرند، گفت: از مردم درخواست داریم تردد و تجمع غیر ضروری را به حداقل برسانند ضمن اینکه با افراد بی مسوولیت هم برخورد قانونی خواهد شد.

وانت بارها و کافه‌های سیار میدان گاز سنندج جمع‌آوری شد

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج گفت: در راستای اجرای مصوبات شورای تامین و ستاد بحران استان در خصوص مقابله با ویروس کرونا، شامگاه یکشنبه وانت بارها و کافه‌های سیار میدان گاز جمع‌آوری و به پارکینگ منتقل شد.

لقمان حیدری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا وتوصیه پزشکان عرضه قلیان ومواد خوراکی در معابر شهری بسیار خطرناک بوده و بارها بر تعطیلی این مکان‌ها تاکید شد.

مستاجران شهرداری بانه از پرداخت اجاره اسفند معاف شدند

شهردار بانه گفت: با توجه به شرایط پیش آمده و به منظو کمک به کسبه و اصناف، کرایه اسفند ماه از مستاجران مغازه‌های شهرداری این شهر دریافت نمی‌شود.

وریا وثوقی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در کشور بر بازار بانه تاثیر منفی زیادی گذاشته است، اظهار داشت: بسیاری از مغازه داران پاساژها که اجاره نشین شهرداری هستند با توجه به رکود بازار توان پرداخت اجاره ندارد بر همین اساس شورای اسلامی و شهرداری تصمیم گرفتند اجاره اسفند ماه این افراد بخشیده می شود.

کرونا ۴۵ درصد مصرف آب در سقز را افزایش داد

رییس اداره آب و فاضلاب شهری سقز گفت: مصرف آب در این شهر با توجه به وضعیت پیش آمده و شیوع ویروس کرونا، نسبت به مدت مشابه پارسال، ۴۵ درصد افزایش داشته است.

عباس ولایتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا در سقز و شرایط سخت پیش آمده، شهروندان برای رعایت مسایل بهداشتی و سلامت، روزانه به دفعات دست و صورت را با آب شستشو می دهند که این کار با هدر رفتن آب مصرفی همراه است چون مردم بیش از حد آب مصرف می‌کنند.

مساجد کردستان برای مقابله با ویروس کرونا ضدعفونی شد

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان با بیان اینکه اعضای کانون های مساجد استان همگام با سایر دستگاه‌ها و نهادها در صف مقابله با شیوع ویروس کرونا گام برمی دارند، گفت: مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجداستان برای مقابله با ویروس کرونا ضدعفونی شد.

۱۲۰ مورد آزمایش کرونا در کردستان انجام شد

مدیر آزمایشگاه تشخیص کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای راه اندازی آزمایشگاه ویروس کرونا دراستان تا کنون ۱۲۰ مورد آزمایش از بیماران مشکوک مبتلا به کروناگرفته شده که در کار شناسایی بیماران موثر بوده است.

حسن سلطانی در جمع خبرنگاران با تاکید بر ضرورت سرعت در اعلام نتایج آزمایشات انجام شده از بیماران کرونای مثبت اظهار داشت: از ابتدی احداث و راه اندازی این آزمایشگاه در استان، تعداد آزمایشات انجام گرفته از بیماران مشکوک ابتلا به کروناویروس افزایش چشمگیری داشته است.

مادر سنندجی از چوبه دار رهایی یافت

معاون قضایی رییس‌کل دادگستری کردستان در امور شوراهای حل اختلاف گفت: مادر سنندجی که به دلیل قتل عمد محکوم به قصاص شده بود با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف استان از پای چوبه دار رهایی یافت.

برجعلی برهان پناه اظهار داشت: سال ۱۳۹۵ زنی در یک  مشاجره خانوادگی زوج خود به قتل رساند که پس از طی مراحل دادرسی نهایتا حکم قصاص نفس در دادگاه کیفری یک استان کردستان صادر و پرونده به منظور اجرای حکم قصاص به شعبه اجرای احکام کیفری سنندج ارجاع شد.

سرمایە در گردش واحدهای تولیدی لوازم مقابله با کرونا تامین می‌شود

استاندار کردستان گفت: سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی لوازم مقابله با ویروس کرونا در این استان به صورت ویژه تامین می‌شود.

بهمن مراد نیا در بازدید از واحدهای تولیدی مواد ضدعفونی و لباس ایزولە بیمارستانی اظهار داشت: در چند روز گذشته در استان مشکل تامین مواد ضد عفونی کننده وجود داشت اما با پیگیری‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت، صاحبان چند واحد خط تولید خود را تغییر دادند و هم اکنون مشغول تولید مواد ضد عفونی کننده است.

۱۲۵ بیمار مشکوک به کرونا در کردستان بستری هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: هم اکنون ۱۲۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی ابتلای ۶۶ نفر از این افراد به بیماری کووید ۱۹، قطعی است.

دکتر فرزین رضاعی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: تعداد کل مراجعین به بیمارستان‌های استان از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۳۴۰ نفر بوده که ۱۲۵ نفر از آنان در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه در استان بستری شده‌اند.

جوانان کردستانی گیت ضدعفونی ساختند

۲ جوان مبتکر کردستانی خلاقیت خود را به سمت مبارزه با کرونا سوق دادند و توانستند گیت ضدعفونی افراد برای مقابله با شیوع ویروس کووید ۱۹ را بسازند.

این ۲ جوان کردستانی که کارنامه‌ی درخشان در ساخت و ثبت اختراعات مختلف دارند و همه آنها را با مینی‌لودر خورشیدی قدرت کردستان می‌شناسند تاکنون ۳۴ فقره اختراع از خود بجای گذاشته و ثبت کرده‌اند.

نتیجه انتخابات ۲ حوزه انتخابیه در کردستان تایید شد

رییس ستاد انتخابات کردستان گفت: نتیجه انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه این استان (حوزه سنندج، کامیاران و دیواندره و حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد) از سوی شورای نگهبان تایید شد.

حسین خوش اقبال در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: شورای نگهبان امروز صحت برگزاری انتخابات را در حوزه‌های مختلف اعلام کرد که در میان انها حوزه انتخابیه سنندج، کامیاران و دیواندره و مریوان و سروآباد در استان کردستان نیز وجود داشت.

وی اضافه کرد: شورای نگهبان پیشتر در ۱۳ اسفند نیز صحت برگزاری انتخابات در سه حوزه دیگر استان کردستان شامل حوزه انتخابیه قروه و دهگلان، حوزه انتخابیه سقز و بانه و حوزه انتخابیه بیجار را نیز تایید کرده بود.

تامین اقلام بهداشتی جانبازان شیمیایی کردستان در دستور کار است

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان گفت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در میان جانبازان استان، مکاتبات لازم برای تامین اقلام بهداشتی این قشر با دستگاه‌های متولی انجام شده است.

محمد احمدی در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، آموزش‌های کامل و هشدارهای لازم برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس به جامعه هدف بنیاد شهید در سایت ایثار بارگذاری و اطلاع رسانی شده است

اسکان مسافر و گردشگر در مریوان ممنوع است

شورای اسلامی شهر مریوان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد مردم کردستان بویژه مریوانی ها همیشه به مهمان نوازی شهره خاص و عام بوده اما در این برهه حساس که شیوع ویروس کرونا سلامت عموم را تهدید می‌کند ورود و اسکان مهمان، مسافر و گردشگر نوروزی در این شهرستان مرزی ممنوع است.

جسد مردی ۴۲ ساله در رودخانه سقز پیدا شد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سقز از کشف جسد مردی ۴۲ ساله در رودخانه (چم) این شهر خبر داد و گفت: جسد این فرد با تلاش غواصان از آب بیرون کشیده شد.

رویدادهای روز سه‌شنبه

بازار بزرگ سقز تعطیل شد

رییس اتاق اصناف سقز گفت: بازار بزرگ این شهر با توجه به شیوع ویروس کرونا و پیشگیری از آن از ۲۰ تا ۲۴ اسفند تعطیل است تا بازاریان و اصناف این شهر هم به کمپین در خانه بمانیم، بپیوندند.

با افزایش آمار فوتی‌ها و مبتلایان به ویروس کرونا در سقز و با توجه به اینکه این شهرستان بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در استان کردستان را دارد،   فرماندار ویژه سقز از بازاریان و اصناف خواست تا واحدهای صنفی خود را برای مقابله موثرتر با ویروس کشنده کرونا به مدت یک هفته تعطیل کنند.

راه یافتگان مرحله نهایی جشنواره داستان بانه معرفی شدند

مسوول کمیته علمی دوازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه گفت: بعد از داوری آثار ارسالی به دبیرخانه، راه یافتگان به مرحله نهایی معرفی شدند.

محمدصدیق کریم پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمام آثار ارسال شده به جشنواره در هر بخش توسط داوران مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت و در نهایت سه بخش به دو زبان فارسی و کُردی ۷۴ اثر به مرحله نهایی جشنواره معرفی شد.

مردم از خدمات غیر حضوری شرکت گاز کردستان استفاده کنند

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: برای جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا، امکان استفاده مشترکان از خدمات غیرحضوری این شرکت فراهم شده تا از ترددهای غیرضرور در اماکن عمومی جلوگیری شود.

احمد فعله‌گری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امکان بهره‌مندی از خدمات غیرحضوری شرکت گاز از طریق مراجعه به درگاه اینترنتی و سامانه‌های تلفنی این شرکت فراهم است، بنابراین مردم بابت دسترسی به خدمات این شرکت نگران نباشند.

۲ فرد مشکوک به بیماری کرونا در سقز فوت کردند

فرماندار ویژه سقز از فوت ۲ نفر مشکوک به داشتن ویروس کرونا در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان خبر داد و گفت: اکنون آمار فوتی‌ها بخاطر ویروس کرونا در سقز به ۶ نفر رسیده است.

کامیل کریمیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲ مرد ۶۰ و ۷۰ ساله که قبلا سابقه بیماری داشتند و مشکوک به ویروس کرونا یودند از چند روز پیش در بیمارستان امام خمینی (ره) بستری شدند که شامگاه دوشنبه در این مرکز درمانی فوت کردند.

تردد مسافر از پایانه‌های کردستان ۱۵ درصد کاهش یافت

معاون حمل و نقل جاده‌ای مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: در پی کاهش رغبت مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای مسافرت به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا، میزان تردد مسافر از پایانه‌های این استان ۱۵ درصد کاهش یافته است.

محلات حاشیه سنندج ضدعفونی و گندزدایی می‌شود

مدیر پدافند غیرعامل و بحران شهرداری سنندج گفت: در راستای اقدامات پیشگیرانه در خصوص جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، محلات حاشیه شهر با ماشین‌آلات سبک و سنگین ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند.

مطب‌ خصوصی پزشکان در سنندج فعال است

رییس سازمان نظام پزشکی سنندج با اعلام اینکه تمام مطب‌ خصوصی پزشکان متخصص در این شهر فعال است، گفت: تمام موارد بهداشتی ضروری برای مقابله با ویروس کرونا در این مکان‌ها رعایت می‌شود.

بابک قطبی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پزشکان همچنان در مطب‌های خود فعالیت دارند و در حوزه‌های عمومی و تخصصی به مردم خدمت ارائه می‌کنند البته از زمان شیوع بیماری کرونا حجم مراجعه کنندگان به مطب پزشکان به نسبت گذشته کاهش پیدا کرده است.

منطقه کانی‌برد به عنوان دومین اثر طبیعی ملی کردستان تصویب شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان از تصویب منطقه کانی‌برد با مساحت ۶۸ هکتار در محلی مشهور به‌نجه درحوزه روستای کانی بُرد و در شمال غربی شهرستان بانه به عنوان دومین اثر طبیعی ملی استان کردستان خبر داد.

یک میلیون و ۸۸۰ هزار مواد محترقه در کردستان کشف شد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان گفت: یک میلیون و ۸۸۰ هزار عدد انواع مواد محترقه در این استان کشف شد که در مقایسه با پارسال شاهد افزایش ۱۹۱ درصدی کشفیات این مواد هستیم.

استاندار: مسافران در هنگام ورود به کردستان کنترل می‌شوند

استاندار کردستان گفت: از فردا ۲۱ اسفند با استقرار تیم‌های پزشکی در ورودی و خروجی های این استان، مسافرانی که از دیگر استان‌ها وارد کردستان شوند کنترل و در صورت مشکوک بودن به بیماری کرونا، قرنطینه می‌شوند

محور ارتباطی سروآباد به پاوه مسدود شد

بخشدار هورامان از مسدود شدن مسیر ارتباطی شهرستان‌های سروآباد و مریوان به پاوه در استان کرمانشاه تا اطلاع ثانوی خبر داد.

آمار مبتلایان به کرونا در کردستان به ۷۸ نفر افزایش یافت

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: اکنون ۱۱۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی ابتلای ۷۸ نفر از این افراد به بیماری کووید ۱۹، قطعی است.

دکتر فرزین رضاعی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: تعداد کل مراجعین به بیمارستان‌های استان از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۳۷۰ نفر بوده که ۱۱۸ نفر از آنان در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه در استان بستری شده‌اند.

۱۹۶ قلیان سرا در کردستان پلمب شد

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: به منظور پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا با همکاری نیروی انتظامی، ۱۹۶ واحد عرضه کننده قلیان در این استان پلمب شد.

خیرین سلامت کردستان ۷۳۶ میلیون ریال به بیماران کرونایی کمک کردند

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت کردستان گفت: خیرین این استان در یک اقدام خیرخواهانه ۷۳۶ میلیون ریال به بخش مراقبت از بیماران ویروس کرونا در بیمارستان‌های کامیاران و مریوان کمک کردند.

جانباختگان مبتلا به کرونا در سقز به هشت نفر رسید

رییس شبکه بهداشت و درمان سقز از فوت ۲ خانم ۸۰ ساله و ۸۱ ساله مبتلا به ویروس کرونا خبر داد و گفت: با فوت آنان تعداد کشته‌های ناشی از ابتلای به این ویروس در این شهرستان به هشت نفر افزایش یافت.

مصرف الکل صنعتی در کردستان ۶ نفر را به کام مرگ برد

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۶ نفر در این استان به دلیل مصرف الکل صنعتی جان خود را از دست دادند.

دکتر ابراهیم قادری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این افراد از یک اسفند تا ۲۰ اسفند جان خود را از دست داده اند اظهار داشت: مصرف الکل هیچ تاثیری در مقابله با  ابتلای انسان به ویروس کرونا ندارد.

تصادف جاده دیواندره - سنندج چهار کشته داشت

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی کردستان گفت: چهار نفر بر اثر تصادف میان یک دستگاه خودروی سواری سمند و یک کامیون در جاده دیواندره - سنندج جان خود را از دست دادند

سرهنگ عیسی گوهری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تصادف در نزدیکی حسین آباد رخ داد و جانباختگان راننده و سرنشینان خودروی سواری سمند بودند.

ادارات و بانک‌های سقز تا شنبه تعطیل است

فرماندار ویژه سقز از تعطیلی ادارات و بانک‌های این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این شهرستان کانون شیوع ویروس کرونا در کردستان است برای پیشگیری از گسترش این ویروس بانک‌ها و ادارات سقز تا شنبه ۲۴ اسفند تعطیل شد.

رویدادهای روز چهارشنبه

بیمارستان تامین اجتماعی سقز در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفت

رییس شبکه بهداشت و درمان سقز از اختصاص بیمارستان تامین اجتماعی این شهرستان به پذیرش افراد مبتلا یا مکشوک به ویروس کرونا خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی‌ قبلی، از روز گذشته بیمارانی که علایم مشکوک به کرونا دارند پذیرش و در چرخه خدمات رسانی قرار می‌گیرند.

۱۱ مرکز جامع سلامت برای کنترل کرونا در کردستان راه‌اندازی شد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۱۱ مرکز خدمات جامع سلامت شهری در این استان برای ارائه خدمات سرپایی به مراجعین مشکوک مبتلا به کرونا راه‌اندازی شد.

برق مشترکان بدهکار در کردستان قطع نمی‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: برق مشترکان بدهکار و خوش‌حسابی که بخاطر شیوع کرونا متضرر شده و درآمدشان دچار مشکل است تا پایان اردیبهشت سال آینده قطع نمی‌شود.

هیوا لهونیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شرکت توزیع برق برای کمک به مشترکان خوش حسابی که در اثر شیوع ویروس کرونا (طی یک ماه اخیر) دچار مشکل اقتصادی شده و قادر به پرداخت قبض مصرفی نیستند، این امتیاز را در نظر گرفته است

فعالیت‌ بدنی دانش‌آموزان کردستانی وارد منازل می‌شود

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش کردستان گفت: استمرار فعالیت تربیت بدنی دانش آموزان استان در ایام تعطیلی مدارس بخاطر شیوه ویروس کرونا، در قالب اجرای طرح ورزش در خانه پیگیری و اجرا می‌شود

میدان دام دیواندره با دستور قضایی پلمب شد

میدان عرضه دام شهرستان دیواندره برای حفظ سلامتی چوبداران و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با دستور مقام قضایی تا اطلاع ثانونی پلمب شد.

مدیر دامپزشکی دیواندره در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در راستایی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا این میدان دام پلمب شد، اظهار داشت: دامداران و چوبداران جهت حفظ سلامتی خود و خانواده و همشهریان از مراجعه به میدان دام تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.

بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی کردستان ممنوع شد

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: تمام اماکن تاریخی و موزه‌های استان تا اطلاع ثانوی تعطیل و بازدید از آنها ممنوع شد.

پرنده کفچه نوک در رودخانه قشلاق سنندج فرود آمد

پرنده مهاجر کفچه نوک برای نخستین بار در منابع آبی استان کردستان و در رودخانه قشلاق سنندج فرود آمده است.

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست کردستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پرنده مهاجر توسط پرنده شناسان محلی در رودخانه قشلاق مشاهده شده است.

اجاره اسفند مستاجران شهرداری سروآباد بخشیده شد

شهردار سروآباد گفت: باتوجه به شرایط پیش آمده در اثر شیوع ویروس کرونا تمام مستاجران مغازه‌های این شهرداری از پرداخت اجاره اسفندماه معاف می‌شوند.

سالار محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا در سطح استان کردستان و مشاهده یک نفر در روزهای اخیر در سروآباد موجب ترس مردم این شهرستان به ویژه کسبه و بازاریان شده است.

نظام مهندسی کردستان سه میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات پزشکی اختصاص داد

سازمان نظام مهندسی کردستان سه میلیارد ریال برای خرید کیت‌های حفاظت فردی، ماسک، دستکش، لوازم بهداشتی، شوینده و ضدعفونی اختصاص داده است.

۲۰ هزار دست لباس پرستاری و پزشکی در سقز کشف شد

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: ۲۰ هزار دست لباس پرستاری و پزشکی احتکار شده توسط ماموران انتظامی شهرستان سقز کشف و ضبط شد.

تعداد بیماران مبتلا به کرونا در کردستان ۶ نفر بیشتر شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۶ نفر به تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان اضافه شد، گفت: اکنون ۸۷ بیمار مشکوک در بیمارستان‌ها بستری هستند که بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی ابتلای ۸۴ نفر از این افراد به بیماری کووید ۱۹ قطعی است.

۲ خانه مسافر متخلف در مریوان پلمب شد

مسوول اداره میراث فرهنگی مریوان گفت: برابر دستور دادستان انقلاب و عمومی شهرستان ۲ خانه مسافر متخلف بدلیل پذیرش مسافر با همکاری اداره نظارت بر اماکن عمومی پلمب شد.

اسکان مسافر نوروزی در پارک‌ و بوستان‌های سنندج ممنوع است

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج گفت: تعطیلات نوروزی سال جدید به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، هر گونه اسکان و استقرار مسافران نوروزی و برپایی چادر در پارک‌ها و بوستان‌های سطح این شهر ممنوع است.

۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای مقابله با کرونا به مددجویان کردستان اختصاص یافت

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا و انجام اقدامات پیشگیرانه، ۲۰ میلیارد ریال اعتبار به مددجویان تحت حمایت این نهاد در استان اختصاص یافت.

قطعه بندی فرآورده‌ خام دامی ممنوع شد

مسوول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی کردستان با بیان اینکه قطعه بندی فرآورده‌های خام دامی در محل خرید خطر شیوع ابتلا به بیماری‌های عفونی را افزایش می‌دهد، گفت: این اقدام در تمام مراکز عرضه این استان ممنوع است

بازاریان کامیاران به پویش مردمی در خانه می‌مانیم پیوستند

شهردار کامیاران گفت: مغازه داران و کسبه پاساژ ملت به عنوان بزرگترین پاساژ تجاری شهر با بستن مغازه‌های خود در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به پویش مردمی در خانه می‌مانیم پیوستند.

خیرین بیجاری ۱۹ میلیارد ریال به بخش درمان کمک کردند

رییس شبکه بهداشت و درمان بیجار از کمک ۱۹ میلیارد ریالی سه خیر بومی این شهرستان به بخش بهداشت و درمان خبر داد و گفت: این کمک صرف خرید تجهیزات مناسب برای بیمارستان امام حسین (ع) می‌شود.

۴۶ درصد بیماران در محیط‌های بیمارستانی به کرونا مبتلا می‌شوند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۴۶ درصد از بیماران در محیط‌های بیمارستانی و درمانی به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند ضمن اینکه هر فرد بیمار در محیط باز می‌تواند هفت نفر را به این بیماری مبتلا کند.

رویدادهای روز پنجشنبه

خیران کامیارانی امکان ساخت پنج هزار ماسک بهداشتی را فراهم کردند

عضو شورای اصلی ستاد مردمی شکست کرونا در کامیاران گفت: خیران این شهرستان امکان ساخت پنج هزار ماسک بهداشتی را برای توزیع بین افراد نیازمند که قادر به خرید این کالا نیستند را فراهم کردند.

اغذیه فروش‌های سیار میادین اصلی سنندج جمع‌آوری شدند

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج گفت: در راستای اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، با همکاری نیروی انتظامی، پلیس راهنمایی و رانندگی و مرکز بهداشت اغذیه فروش‌های سیار مستقر در میادین اصلی این شهر جمع‌آوری شدند

۹۸ هزار عدد قرص قاچاق در بانه کشف شد

فرمانده مرزبانی استان کردستان گفت: ۹۸ هزار و ۳۷۰ عدد انواع قرص خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در شهر مرزی بانه کشف شد.

توزیع میوه شب عید از ۲۴ اسفند در کردستان آغاز می‌شود

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از آغاز توزیع میوه شب عید از ۲۴ اسفند در  استان خبر داد و گفت: این میوه ها در ۹۶ غرفه از ساعت ۹ الی ۱۸ هر روز توزیع می‌شود.  

معاون استاندار کردستان: اقامه نماز جماعت در شرایط کنونی پذیرفتنی نیست

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار کردستان گفت: برگزاری تجمعات و مراسم از جمله اقامه نماز جمعه و جماعت در مساجد بدون توجه به توصیه‌های بهداشتی و پزشکی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازد و قابل پذیرش نیست.

دورکاری کارکنان ادارات در اولویت مدیران قرار گیرد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان گفت: به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا در استان، مدیران دستگاه‌های اجرایی، دور کاری کارکنان ادارات متبوع خود را در اولویت قرار دهند.

خالد جعفری در کارگروه تنظیم بازار استان در ارتباط با ساعت کاری ادارات هم اظهار داشت: اختیار را به مدیران دادیم تا کارکنانی که بیماری زمینه‌ای دارند بویژه زنان به صورت دورکاری به ارائه خدمات مربوط به خود اقدام کنند.

طرح کنترل مسافران در ورودی‌های استان کردستان آغاز شد

دانشگاه علوم پزشکی کردستان با همکاری هلال احمر و پلیس راهنمایی و رانندگی طرح کنترل مسافران ورودی از لحاظ وضعیت سلامت و علائم بیماری کرونا در چهار مسیر ورودی به این استان از امروز - پنجشنبه ۲۲ اسفند آغاز کرد.

براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا در کردستان، این طرح با ایجاد پایگاه‌هایی در چهار مسیر ورودی کرمانشاه به کامیاران، زنجان به بیجار، ورودی همدان به قروه (روستای وینسار) و مسیر بوکان به سقز اجرایی می‌شود.

۵۰ پرونده تخلف فروش اقلام بهداشتی در کردستان تشکیل شد

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: از ابتدای شیوع بیماری ویروس کرونا تاکنون ۵۰ پرونده تخلف گران فروشی و کم فروشی اقلام بهداشتی صنوف مختلف در استان تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

شورای افتای کردستان: فعلا نماز جماعت در مساجد برگزار نشود

شورای عالی افتای کردستان که متشکل از چند روحانی اهل سنت است طی بیانیه‌ای از روحانیون و ماموستایان دینی این استان خواست با عمل به تصمیمات شورای مبارزه با کرونا فعلا از برگزاری نماز جماعت در مساجد خودداری کنند.

تعداد مبتلایان به کرونا در کردستان ۹۳ نفر شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۹ نفر به تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان اضافه شد، گفت: اکنون بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی ابتلای ۹۳نفر از افراد بستری به بیماری کرونا قطعی است

دکتر فرزین رضاعی اظهار داشت: آمار مبتلای قطعی به بیماری کرونا به تفکیک شهرستان‌ها شامل سقز با ۳۷ نفر، بانه ۲۰ نفر، سنندج ۱۲ نفر، کامیاران چهار، قروه ۹، مریوان ۲، دیواندره سه، بیجار سه، دهگلان ۲ و سروآباد یک نفر است.

وی اضافه کرد: ۲۸۶ نمونه از افراد مشکوک به کرونا گرفته شده که از این تعداد، ۹۳ نمونه مثبت و ۱۵۷ نمونه منفی است.

تردد خودرو در مسیرهای منتهی به بانه محدود شد

سرپرست فرمانداری بانه گفت: برای پیشگیری و مقابله با شیوع بیشتر ویروس کرونا، تردد خودروها در مسیرهای منتهی به این شهرستان از امروز تا اطلاع ثانوی محدود شد.

محمد امین زاده در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اعمال محدودیت برای جلوگیری از تردد خودروهایی با پلاک دیگر شهرهای کشور برای ورود به بانه به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام شده است.

هشت خانه مسافر متخلف در بانه پلمب شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بانه با اشاره به ممنوعیت فعالیت خانه های مسافر گفت: در ادامه روند بازرسی از اماکن عمومی شهرستان، هشت خانه مسافر متخلف در این شهر پلمب شد.

سعدالله رحیمی خواه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نظارت بر خانه‌های مسافر با جدیت بیشتری ادامه دارد و از نیمه دوم سال ۹۸ فعالیت خانه‌های مسافر در بانه غیرقانونی شده و هر گونه فعالیت و اسکان مسافر در این خانه‌ها غیرقانونی است و با متخلفین برخورد می‌شود.

‌کنتورخوان‌ها تا اردیبهشت سال آینده بە منازل مردم مراجعە نمی‌کنند

مدیرکل مدیریت بحران استان کردستان گفت: برای رفاه حال مردم استان و کاهش شیوع ویروس کرونا، کنتورخوان‌های شرکت‌های خدمات رسان (آب، برق و گاز) تا اردیبهشت سال آیندە بە درب منازل مردم برای قرائت کنتور و محاسبه میزان مصرف مراجعە نمی‌کنند.

رویدادهای روز جمعه

شهربازی‌ روباز پارک‌های سنندج از پرداخت اجاره‌بها معاف شدند

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج از معافیت ١٠٠ درصدی در پرداخت اجاره‌بهای اسفند و فروردین شهربازی‌های روباز مستقر در پارک‌های این شهر خبر داد.

پویش دقیقه‌ای برای سلامتی در کردستان ایجاد شد

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از ایجاد و اجرای پویش «دقیقه‌ای برای سلامتی» در راستای ترویج سلامت و آموزش تندرستی در مدارس مجازی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه استان خبر داد.

برخی اقلام پزشکی از سوی خیرین به بیمارستان سقز اهدا شد

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه سقز از اهدای اقلام پزشکی حفاظتی و بهداشتی به بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان خبر داد.

علی محمدیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعدادی از پیمانکاران حوزه راه و شهرسازی و جمعی از خیران در اقدامی انساندوستانه، بخشی از اقلام مصرفی حفاظتی مورد نیاز بیمارستان امام خمینی(ره) را خریداری و اهدا کردند.

تعداد مبتلایان به کرونا در کردستان از مرز ۱۰۰ نفر گذشت

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۹ نفر به تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان اضافه شد، گفت: اکنون بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی ابتلای ۱۰۲نفر از افراد بستری به بیماری کرونا قطعی است.

دکتر فرزین رضاعی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: آمار مبتلای قطعی به بیماری کرونا به تفکیک شهرستان‌ها شامل سقز با ۴۰ نفر، بانه ۲۳ نفر، سنندج ۱۵نفر، کامیاران چهار، قروه ۹، مریوان ۲، دیواندره سه، بیجار سه، دهگلان ۲ و سروآباد یک نفر است.

تعطیلی بازار بزرگ سقز تمدید شد

فرماندار ویژه سقز با بیان اینکه وضعیت ناشی از عدم رعایت مردم در روزها و هفته های گذشته وخیم و آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان تساعدی است، گفت: تعطیلی بازار و واحدهای صنفی سراسر شهر تا دوشنبه ۲۶ اسفندماه تمدید شد.

زنگ خطر کرونا در کردستان به صدا درآمد

با سه رقمی شدن آمار مبتلایان به کرونا در کردستان، رییس دانشگاه علوم پزشکی نسبت به بحران شیوع بیماری در این استان هشدار داد.

دکتر فرزین رضاعی در گفت و گویی اظهار داشت: ویروس کرونا در جهان بیش از ۱۰۰ هزار نفر را مبتلا و چند هزار تن را به کام مرگ کشیده است و با جهانی شدن بیماری کرونا، این مهمان ناخوانده که از نقطه به نقطه و گوشه به گوشه کشورها و شهرهای جهان گذر کرده، زنگ خطر بیماری در استان کردستان به صدا درآمده و در صورت عدم رعایت توصیه های بهداشتی، شاهد رخدادی تلخ در استان خواهیم بود

تصادف در جاده قروه - دهگلان ۲ کشته برجا گذاشت

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی کردستان گفت: تصادف میان سه دستگاه خودرو در جاده قروه - دهگلان منجر به مرگ ۲ نیروی راهداری شد.

سرهنگ عیسی گوهری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تصادف در کیلومتر ۱۱ جاده قروه - دهگلان رخ داد که در نتیجه برخورد یک کشنده دانگ فنگ با خودروی ایسوزوی راهداری این خودرو به ۲ نفر از کارکنان راهداری که مشغول لکه‌گیری جاده بودند برخورد کرد و موجب مرگ آنها شد.

کرونا در کردستان ۱۰ قربانی گرفت

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با اضافه شدن ۲ فوتی به مجموع قربانیان کرونا در کردستان در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع فوت شدگان این بیماری در استان به ۱۰ نفر افزایش یافت.

دکتر فرزین رضاعی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  اظهار داشت: از این تعداد هفت بیمار در سقز، یک بیمار در مریوان، یک بیمار در قروه و یک بیمار در بانه فوت کردند ضمن اینکه چند نفر دیگر هم در این مدت جانباخته اند که جواب آزمایش آنها منفی بوده است.

براساس سرشماری سال ۹۵، استان کردستان با بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، دارای ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۹ روستای دارای سکنه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha