۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۱۳
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 83713009
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهمترین رویدادهای استان سمنان در هفته‌ای که گذشت

۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۱۳
کد خبر: 83713009
مهمترین رویدادهای استان سمنان در هفته‌ای که گذشت

سمنان- ایرنا- آغاز مرحله دوم ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن، ارایه مشاوره کاهش استرس ناشی از کرونا در سامانه تلفنی ۱۴۸۰، پلمب یک واحدغیرمجاز تولید محلول‌های ضدعفونی در گرمسار، ذخیره ۹۴۰ تن میوه شب عید، و تعطیلی مراکز معاینه فنی خودرو در استان، بخشی از خبرهای مهم استان سمنان در هفته گذشته بود.

استان سمنان در هفته گذشته (از هفدهم تا بیست و سوم اسفند۹۸) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بود که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می‌شود.

اقتصاد
مهدی سلامتی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:۹۴۰ تن میوه شامل سیب و پرتقال برای حفظ ثبات قیمت در بازار شب عید، در سردخانه‌های استان ذخیره شد.
علی تشنه دل سرپرست سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان روز دوشنبه در حاشیه بازدید از چند واحد نانوایی در شهر سمنان به خبرنگاران اظهار داشت: بازرسی از نانوایی‌های این استان از ابتدای فروردین تا نیمه اسفند ۹۸حدود ۱۷درصد افزایش داشت.
حسین دهقان مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان روز پنجشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در هفت شهر این استان از ۲۴ اسفند  آغاز می‌شود.
اسماعیل غنیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بر اساس قانون و تمهیدات اندیشیده شده به کارگران مبتلا به ویروس کرونا غرامت دستمزد پرداخت می‌شود و اگر از کار بیکار شوند بیمه بیکاری به آن ها تعلق می‌گیرد.
حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تامین ۲۵۰ هزار دُز واکسن علیه بیماری تب برفکی در استان پیش‌بینی بینی شده است.
علی‌اکبر عرب‌عامری مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: کمبود دستکش یکبار مصرف در جایگاه‌های سوخت استان به منظوری پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به میزان کافی تامین شده است.
منصور کشاورزیان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا، ابراز داشت: مصرف آب مشترکان این شرکت پس از شیوع ویروس کرونا و توصیه کارشناسان برای رعایت بهداشت فردی در مقابله با این ویروس افزایش یافته است.
معصومه منظمی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: هشت طرح آبخیزداری و بیابانزدایی این شهرستان با صرف اعتبار ۳۰ میلیارد ریال در هفته منابع طبیعی به بهره‌برداری می‌رسد.
مراد خادم مدیرکل امور عشایری استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: عشایر استان در وضعیت سالم قرار داشته و گزارشی از شیوع ویروس کرونا در این قشر زحمت‌کش گزارش نشده است.
 

فرهنگی
مهدی جمال مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان روز دوشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: منبر چوبی مربوط به دوره ایلخانی واقع در روستای جوین شهرستان سرخه در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.
همایون جورابلو سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان شنبه گذشته به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: ۴۲۵ مجوز صنایع دستی در استان از ابتدای امسال صادر شد.
محمد طاهریان سرپرست معاونت گردشگری، سرمایه گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان عصر چهارشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: امسال ۲۱ مجوز واحد اقامتی در استان صادر شده که ۱۶ مجوز مربوط به اقامتگاه‌های بوم‌گردی است.

اجتماعی
کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز جمعه اعلام کرد: کل مبتلایان به ویروس کرونا در کل کشور به ۱۱ هزار و ۳۴۶ نفر رسید، این تعداد در استان سمنان تا روز بیست و سوم اسفند با ۳۸ نفر مبتلای جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۳۶۲ نفر افزایش یافت.
نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: پویش ملی بسیج همگانی مقابله با بیماری ویروسی کرونا در سمنان با هدف شناسایی بیماران آغاز شد.
سید عباس دانایی فرماندار سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: دفن پیکر بیماران فوت شده به خاطر ویروس کرونا در چهار امامزاده شهر سمنان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ممنوع است.
جعفر جندقی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، ابراز داشت: مراکزی به صورت ۱۶ ساعته در تمام شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه به منظور افزایش میزان رضایتمندی و تسهیل در امر بیماریابی به موقع راه‌اندازی شد.
علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان شامگاه سه‌شنبه در ششمین نشست کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیر اداره کل بهزیستی استان سمنان، گفت: مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ این اداره کل علاوه بر خدمات مشاوره‌ای گذشته خود، به صورت ویژه خدمات مشاوره رایگان کاهش استرس‌های مرتبط با شیوع ویروس کرونا را به شهروندان این استان ارائه می‌دهد.
محسن مسعودیان راد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم استان در جشن نیکوکاری امسال با افزایش ۴۵ درصدی به ۷۵ میلیارد ریال رسید.
انسیه ایمانی معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان عصر سه‌شنبه در ششمین نشست کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیر اداره کل بهزیستی استان سمنان، بیان کرد: طبق دستورالعمل ابلاغی از سازمان بهزیستی کشور، مراکز ترک اعتیاد نباید متقاضیان جدید را به جز با حکم قضایی پذیرش کنند.
مظفر محمدخانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۱۸ پایگاه اطلاع‌رسانی و غربالگری بیماری کرونا در ورودی شهرهای مختلف این استان توسط این جمعیت برپا شده است.
ساره امیرجان معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان سمنان عصر پنجشنبه به خبرنگاران در سمنان با اشاره به تعطیلی مهدهای‌کودک این استان به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، گفت: شهریه پایه اسفند به منظور رفع مشکلات مالی باید توسط والدین پرداخت شود.
شریف ابراهیمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز سمنان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مراجعه به دادگاه‌ها و دادسراهای استان سمنان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تا اطلاع بعدی ممنوع است.
سرهنگ موسی بزرگی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان عصر سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا،ابراز داشت: تمام شهرستان‌های استان دارای مراکز معاینه فنی هستند که در شرایط فعلی به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شد.
سرهنگ حسین پیوندی معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: مراکز آموزشی نظامی و پادگان‌های سراسر استان به صورت مداوم ضدعفونی می‌شود و هیچ موردی مربوط به ابتلا به کرونا در مراکز آموزشی استان گزارش نشده است.
رضا محمدی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان شامگاه دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: واحد تولیدی غیرمجاز فعال در زمینه تولید محلول‌های ضدعفونی دست و محیط در ایوانکی گرمسار پلمب شد.
سردار عبداله حسنی فرمانده انتظامی استان سمنان روز سه‌شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: یک میلیون پد الکل طبی که در دامغان به صورت غیرمجاز تولید شده بود، کشف شد.
سرهنگ حسین عجم فرمانده انتظامی میامی عصر سه شنبه در گفت وگو با ایرنا، ابراز داشت: با هوشیاری نیروهای پلیس آگاهی این شهرستان چهار قاتل فراری که جوانی ۳۶ ساله را در میامی به قتل رسانده بودند ، دستگیر شدند.
سرهنگ حسین صادقی رییس پلیس فتا استان سمنان روز چهارشنبه به خبرنگاران ابراز داشت: فردی که در شبکه اجتماعی «تلگرام» شایعات فضای مجازی در خصوص ویروس کرونا را انتشار می داد در این استان دستگیر شد.
 سردار عبدالله حسنی فرمانده انتظامی استان سمنان روز دوشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: بیش از ۲۰۶ کیلوگرم تریاک با اجرای گشت تلفیقی پلیس برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در شهرستان شاهرود کشف شد.

اخبار مرتبط