غربالگری افزون‌بر ۸۰۰ مورد مشکوک به کرونا در جنوب سیستان و بلوچستان

زاهدان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: افزون‌بر ۸۰۰ نفر از موارد مشکوک به ویروس کرونا در شهرستان‌های محدوده زیر پوشش این دانشگاه تاکنون غربالگری شده‌اند.

دکتر مهران ایمنی فرد روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:۱۳۰ نفر از موارد غربالگری شده مشکوک به ویروس کرونا  تشخیص داده شدند که چهار نفر آنان مبتلا به این ویروس بودند.

وی ادامه داد: ایستگاه‌های غربالگری سلامت در مبادی ورودی شهرستان ایرانشهر، کنارک، دلگان، چابهار و همچنین فردوگاه‌های ایرانشهر و چابهار مستقر و از تمامی مسافران غربالگری می‌شود به طوریکه مسافران در صورت داشتن علائم مشکوک به ویروس کرونا به مدت ۱۴ روز قرنطینه خواهند شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: از آنجایی که هم‌اینک فقط در شهرستان‌های چابهار و ایرانشهر به عنوان دو نقطه جمعیتی شاهد مشاهده موارد مثبت ویروس کرونا بوده‌ایم می‌طلبد برای کنترل شرایط و قطع زنجیره انتقال این ویروس اقدامات پیشگیرانه بیش از پیش اعمال شود.

وی تاکید کرد: مشارکت مردم به خصوص ماندن در منزل می‌تواند نقش مهمی در کاهش و پیشگیری از این ویروس داشته باشد، لذا انتظار داریم شهروندان در صورت نیاز جدی برای کار ضروری از منازل خارج شوند.

امینی فرد بیان کرد: این ویروس قابل پیشگیری است و به‌ راحتی با مشارکت شهروندان و راهکارهای ساده‌ای مانند شست و شوی مکرر دست‌ها با صابون، استفاده از ماسک و دستکش در بیرون خانه و تعویض به هنگام آن، مصرف مایعات گرم، دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، خودداری از تماس دست با چشم‌ها، بینی و دهان، حفظ فاصله یک و نیم متری با افراد بیمار و ماندن بیماران در خانه می‌توان از میزان شیوع و ابتلا به کرونا جلوگیری کرد.

وی تصریح کرد: علایم ابتلای به ویروس کرونا شامل تب، سرفه، تنگی نفس، علایم گوارشی و در موراد شدید عفونت ریه (پنومونی)، سندرم تنفسی حاد و نارسایی کلیه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha