نماینده پارلمان عراق: حمله آمریکا به منزله اعلان جنگ علیه عراق است

تهران_ایرنا_ «حسن سالم» نماینده پارلمان عراق روز شنبه و در واکنش به حمله هوایی آمریکا به مواضع نیروهای عراقی تاکید کرد: این اقدام آمریکا به منزله اعلان جنگ علیه عراق است.

سالم در مصاحبه با شبکه خبری المیادین گفت: آمریکا همچنان به حمله به مواضع امنیتی عراق ادامه می دهد. اقدام جدید این کشور در حمله به پایگاه های عراقی، به منزله اعلان جنگ علیه عراق است.

وی افزود: ما اطلاعاتی دارم که نشان می دهد آمریکا در تلاش برای تضعیف قدرت الحمد الشعبی و اجازه دادن به گروهک داعش برای ورود دوباره به عراق است.

سالم تاکید کرد: مردم عراق از هر عملیاتی علیه نیروهای آمریکایی استقبال می کنند.

در حملات هوایی بامداد جمعه آمریکا به پایگاههای نظامی ارتش، پلیس و نیروهای الحشد الشعبی عراق، دو نیروی پلیس و سه نیروی ارتش این کشور کشته و ۹ نفر زخمی شدند که یک نفر از پلیس، سه نفر از نیروهای ارتش و پنج نفر از نیروهای الحشد الشعبی بودند.

از سوی دیگر، سرلشکر «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق بعد از ظهر شنبه اعلام کرد که پایگاه نظامی التاجی که محل استقرار نیروهای آمریکایی در شمال بغداد است، با ۱۰ راکت کاتیوشا هدف قرار گرفت.

این در حالی است که خبرنگار المیادین در بغداد نیز گزارش داد هواپیماهای آمریکایی امروز شنبه همچنان در حریم هوایی شمال پایتخت در پرواز هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha