افزون‌بر ۷۰۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی در معابر همدان استفاده‌ شد
تصویر آرشیوی است.

همدان- ایرنا- معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: از ١٠ اسفند جاری تاکنون بیش ‌از ٧٠٠ هزار لیتر محلول ضدعفونی برای مقابله با ویروس کرونا در سطح شهر به ویژه معابر پر تردد و هسته مرکزی همدان استفاده شده‌است.

وحید علی ضمیر روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: پس از اعلام شیوع ویروس کرونا، ستاد پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در شهرداری همدان تشکیل شد.

وی خاطرنشان کرد: ضدعفونی و گندزدایی معابر عمومی، تاسیسات و اماکن شهری در قالب ۲ دستگاه ماشین آلات سنگین، چهار دستگاه واترجت، حدود ٦٠ دستگاه سم‌پاش و پمپ کوله‌ای، موتوری و دستی، افزون بر ١٤ گروه با هدف ارزیابی و سنجش توان عملیاتی شهرداری انجام می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان اظهار داشت: این اکیپ ها از دهم اسفند ماه کار ضدعفونی سطح شهر را آغاز کردند.

علی‌ضمیر گفت: تاکنون بیش از ٧٠٠ هزار لیتر محلول پاشی و ضدعفونی جهت معابر و تأسیسات شهری، پارک‌های سطح شهر، بیمارستان ها، بازارهای سرگذر، سبزه میدان و بازارچه موقت پرندگان، همچنین ضدعفونی مخازن زباله استفاده شده است.

وی ادامه داد: سرویس های بهداشتی باز در سطح شهر، پل های عابر پیاده و پارکینگ ها، ماشین‌های حمل زباله، پایانه‌های مسافربری و حدود چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل درون شهری با نظارت مستقیم این ستاد انجام شده است.

وی همچنین ادامه داد: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا حدود هفت هزار ماسک و ۲ هزار و ۵۵۰ جفت دست‌کش بین پاکبانان خدمات شهری توزیع شده است.

علی‌ضمیر اضافه کرد: همچنین فضای بیرونی و داخلی اتوبوس‌های درون‌شهری و تاکسی ها به‌صورت روزانه شست و شو و ضدعفونی می‌شود.

وی گفت: حفظ سلامت شهری یک اولویت و وظیفه همگانی است که باید همه دستگاه‌ها، نهادها، سازمان‌های دولتی و خصوصی و از همه مهمتر شهروندان در این زمینه تلاش کنند.

بگفته رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان شمار جانباختگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این استان به پنج تن رسیده است.

رشید حیدری مقدم روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: طبق آخرین اطلاعات و آمار به دست آمده تاکنون ۱۱۳ فرد مبتلا به ویروس کرونا در این استان شناسایی شده اند.

وی بیان کرد: توزیع شهرستانی مبتلایان به ویروس کرونا شامل ۳۳ تن در همدان، ۲۰ نفر در اسدآباد، ۱۶ نفر در نهاوند، ۱۱ نفر در رزن، هشت نفر در کبودراهنگ، ۶ نفر در بهار، پنج نفر در فامنین و سه نفر در تویسرکان است. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان یادآوری کرد: ۲۶۴ تن از افراد بهبود یافته یا مشکوک به ویروس کرونا که در بیمارستان ها تحت نظر بودند ترخیص شدند.

بگفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تاکنون ۱۲ هزار و ۷۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۶۱۱ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده همچنین چهارهزار و ۳۳۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha