دو بیمار مبتلا به کرونا در سرخس فوت کردند

مشهد- ایرنا- رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرخس گفت: تا کنون دو بیمار مبتلای قطعی به ویروس کرونا در این شهرستان فوت کرده‌اند.

دکتر حمید رضا سالاری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ابتلای قطعی ۶ بیمار دیگر نیز به ویروس کرونا تایید شده است و سه بیمار دیگر نیز مشکوک به ابتلا به این بیماری مسری هستند که همگی در منزل در قرنطینه به سر می برند.

همچنین براساس تصمیم شورای تامین شهرستان سرخس از امروز شنبه ۲۴ اسفند ماه از ورود مسافر غیربومی به سرخس ممانعت به عمل می‌آید و همه مسافران از سه مسیر مشهد - سرخس در محدوده مزداوند، جاده صالح آباد - سرخس در محدوده پل خاتون و پلیس راه ورودی شهر سرخس پیش از ورود از نظر علائم بیماری ناشی از ابتلا به کرونا پایش می شوند.

تاکنون دو هزار و ۵۴۴ بیمار مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان خراسان رضوی بستری شده‌اند که هزار و ۴۸۵ نفر از این بیماران که از ۳۰ بهمن ماه تا ۲۳ اسفند در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند متعلق به محدوده دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۱۲ شهر زیرپوشش این دانشگاه هستند.

تاکنون هزار و ۶۰۳ بیمار مشکوک به کرونا که در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری بودند بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند که ۸۵۳ نفر آنها در محدوده دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.

بر اساس آخرین آمار رسمی، شمار مبتلایان قطعی به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا که نوع بسیار حاد عفونت تنفسی و یک بیماری نوپدید همه‌گیر است در استان خراسان رضوی ۳۹۵ نفر است.

حدود پنج میلیون نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه ساکنان این استان زیرپوشش خدمات دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور هستند.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری سرخس در ۱۸۵ کیلومتری شرق مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha