۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۲۲:۰۱
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 83714321
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۵۵‌درصد مبتلایان آذربایجان‌غربی به کرونا در ارومیه و بوکان ساکن هستند

ارومیه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه استان تنها یک گام با وضعیت قرمز فاصله دارد، گفت: ۵۵ درصد مبتلایان به کرونا در استان شامل ۱۰۶ نفر در ۲ شهرستان ارومیه و بوکان ساکن هستند.

دکتر جواد آقازاده روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون از مجموع ۱۹۳ فرد مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی ۷۳ نفر در ارومیه و ۳۳ نفر نیز در بوکان سکونت دارند و علاوه بر آن ۱۸ نفر در خوی، ۱۵ نفر در شاهین‌دژ، ۱۲ نفر در میاندوآب و ۱۰ نفر در تکاب به این بیماری مبتلا شده‌اند.

وی اضافه کرد: در دیگر شهرستان‌های آذربایجان‌غربی تعداد مبتلایان تک رقمی بوده به طوری‌که کرونای هفت نفر در سلماس، ۶ نفر در مهاباد، ۶ نفر در نقده و پنج نفر در سردشت مثبت اعلام شده است.

وی بیان کرد: همچنین تاکنون سه نفر در چایپاره، ۲ نفر در هرکدام از شهرستان‌های اشنویه و ماکو و یک نفر در پیرانشهر به کرونا مبتلا شده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در حال حاضر سه شهرستان استان شامل چالدران، شوط و پلدشت عاری از کروناست ولی مردم این شهرستان‌ها نیز باید نظیر مناطق دیگر موارد پیشگیری را به صورت کامل رعایت کنند.

دکتر آقازاده پیش‌بینی کرد که طی هفته جاری نیز روند افزایشی ادامه یابد و بیان کرد: در صورت رعایت‌نکردن توصیه‌های بهداشتی از سوی مردم و قطع نشدن زنجیره شیوع بیماری، این روند صعودی همچنان پابرجا خواهد بود.

به گزارش ایرنا ۱۹۳ نفر در آذربایجان‌غربی به بیماری کرونا مبتلا شده و تاکنون هفت نفر فوت کرده‌اند؛ در صورتی که هفت نفر دیگر نیز به جمع این مبتلایان اضافه شود، استان در وضعیت قرمز قرار می گیرد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha