۲۵ اسفند ۱۳۹۸، ۸:۴۱
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 83714554
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مردم البرز از خرید الکل در مراکز غیرمجاز خودداری کنند

کرج – ایرنا- مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از مردم خواست تا از خرید الکل ، ماسک و سایر نیازهای بهداشتی از مراکز غیرمجاز خودداری کنند.

دکتر پریناز احمدی  روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مرگ شماری از هموطنان براثر الکل گفت: برخی افراد سودجو الکل صنعتی را با وایتکس مخلوط کرده و آن را تغییر رنگ می دهند و سپس به جای الکل طبی به مردم می فروشند که استفاده از این نوع ترکیب برای ضدعفونی بسیار خطرناک است.

وی اظهار داشت : تاکنون مقادیری از این نوع ترکیب توسط  ماموران پلیس امنیت و تعزیرات  حکومتی استان البرز کشف و ضبط شده است.

احمدی در خصوص محلول های ضدعفونی کننده گفت : اکنون  انواع محلول های ضد عفونی کننده و ژل پایه الکلی  در مراکز مجاز وجود دارد و می توان از هر یک از این مواد استفاده  کرد ، به طور معمول موادی که پایه الکلی و اتانول دارند باید ۳۰ ثانیه بر روی سطح باشند تا ویروس کرنا را از بین ببرند.

مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی البرز فروش الکل ، ماسک و مواد ضدعفونی کننده در مکان هایی غیر از داروخانه ها و مراکز بهداشتی را سووال برانگیز دانست و افزود:  برای ما جای سووال دارد که این مواد چگونه در چنین مکان هایی عرضه می شود.

احمدی بیان داشت : از مدیر کل تعزیرات استان البرز در خواست کردیم تا چگونگی انتقال این مواد را به مکان های قاچاق  بررسی و اطلاع رسانی کنند تا جلوی آن گرفته شود.

وی بیان داشت : هرچند به صورت شبانه روزی در تلاش هستیم تا  مواد ضد عفونی کننده،  ژل و ماسک از طریق شبکه مجاز توزیع  به داروخانه ها برسانیم  اما بخشی از این مواد سر از بازار قاچاق و انبارهای زیر زمینی در می آورد.

مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی البرز در خصوص کمبود الکل بیان داشت : الکل به طور کلی در کشور کم است و تاکید ما براین است که تا تامین شدن آن در شرایط کنونی فقط در اختیار بیمارستان ها قرار گیرد.

بنا به گفته برخی مردم استان البرز این روزها الکل ، مواد ضدعفونی کننده و ماسک در برخی پلاستیک فروشی ها و لوازم آرایشی بهداشتی استان با قیمت چند برابری عرضه می شود.

طبق گزارش دادستانی مرکز استان البرز مصرف الکل در روزهای اخیر سبب مرگ ۱۵ نفر از مردم این استان شده است. 

۱۰۶ بیمار مشکوک و کرونایی طی سه هفته گذشته در استان البرز جان باخته اند و اکنون حدود ۴۵۰ بیمار در بیمارستان ها بستری هستند.

تاکنون حدود یک هزارو۱۰۰ بیمار مشکوک و کرونایی پس از بهبودی از بیمارستان های البرز ترخیص شده اند.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از۱۲۵ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha