اقلام بهداشتی بین جانبازان بالای ۵۰ درصد چهارمحال وبختیاری توزیع می‌شود

شهرکرد- ایرنا- سرپرست معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری از تهیه یکهزار و ۵۰۰ بسته اقلام بهداشتی برای توزیع بین جانبازان بالای ۵۰ درصد و تعدادی از والدین شهدا در استان خبر داد و گفت: این اقلام در بین جامعه هدف توزیع می‌شود.

رضا اسیوند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بسته‌های بهداشتی شامل ماسک، دستکش و محلول ضدعفونی‌کننده است که در اختیار جامعه هدف قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: دستورالعمل‌های کشوری وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در ارتباط با ویروس کرونا تهیه شده است که موارد درج‌ شده در این دستورالعمل به صورت پیامک‌های بهداشتی، مراقبتی و پیشگیری برای جانبازان نخاعی، شیمیایی، خانواده‌های معظم شهدا با ریسک خطر بالای ابتلا، ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران به دلیل وضعیت جسمانی ، بیشتر در معرض خطر هستند، افزود: پزشکان پایش سلامت ، در راستای پیگیری مستمر وضعیت بالینی این قشر به‌ویژه جانبازان شیمیایی، نخاعی، والدین و همسران شهدا، به صورت تلفنی خدمات‌رسانی می‌کنند.

اسیوند گفت: به خانواده شهدا و ایثارگران، جانبازان و والدین شهدا توصیه می‌شود حداقل در خانه بمانند و نکات آموزشی ارائه شده در زمینه خودمراقبتی را توجه داشته باشند.

به گفته وی، هم‌اکنون ۷هزار و ۳۰۰ جانباز در استان تحت حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند، که از این تعداد حدود ۸۰۰ نفر جانباز شیمیایی هستند.

در طول ۸ سال دفاع مقدس استان چهارمحال و بختیاری بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی‌ماه) در چین شروع شد، به بیش از ۱۰۰ کشور جهان نیز سرایت کرده است.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت نکات بهداشتی، جلوگیری از دست دادن‌های مکرر از سوی پزشکان برای مقابله با این ویروس توصیه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha