سه بیمار کرونا در غرب خراسان رضوی فوت کردند

۲۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۰۲
کد خبر: 83714620
سه بیمار کرونا در غرب خراسان رضوی فوت کردند

سبزوار - ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: سه بیمار مبتلای قطعی به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا در شهرستانهای حوزه زیر پوشش این دانشگاه فوت کردند.

دکتر فاطمه نوده روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: شمار شهروندان مبتلا به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا در شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن واقع در غرب خراسان رضوی تاکنون به ۳۰ نفر رسیده است.

وی بر لزوم موکد رعایت همه موازین بهداشت فردی و اجتماعی تاکید و بیان کرد: آمار بیماران بستری شده در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار رو به افزایش است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: در این شرایط "خودمراقبتی و رعایت بهداشت فردی" مهمترین اقدامات موثر برای پیشگیری از شیوع ویروس عامل بیماری‌ کرونا است.

وی گفت: آحاد افراد جامعه می‌بایست با جدیت هرچه تمامتر به دستورات و توصیه‌های بهداشتی و پیشگیرانه توجه ویژه داشته و حتما در هر شرایطی به آنها عمل کنند. 

دکتر نوده افزود: هم‌اینک علاوه بر فعالیت مستمر کمیته بحران دانشگاه علوم پزشکی سبزوار و کارگروه سلامت و امنیت غذایی برای پیشگیری از بیماری و مهار شیوع ویروس کووید ۱۹، دست‌اندرکاران حوزه معاونت بهداشتی، رابطان بهداشت و بهورزان نیز در سطح شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن بطور شبانه‌روزی فعالیت دارند. 

وی ادامه داد: مرکز آموزشی درمانی واسعی در شهر سبزوار بطور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلای بیماری کرونا در نظر گرفته شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: شهروندان در سطح شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفن ۴۴۰۱۱۳۳۳ هرگونه پرسش و ابهام خود را پیرامون بیماری همه‌گیر و نکات بهداشتی مرتبط با آن طرح نموده تا از کارشناسانی که بطور ویژه در خصوص بیماری کرونا آموزش‌ دیده‌اند پاسخ بگیرند.  

۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت حدود نیم میلیون نفری ساکن شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن واقع در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha