سمن‌ها برای مقابله با کرونا فعال هستند

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت: سمن‌های استان بدون هیاهو در حال خدمت رسانی به مردم و مقابله با ویروس کرونا هستند.

روابط عمومی استانداری کرمانشاه روز یکشنبه به نقل از فریبرز نجفی مهر افزود: سمن ها در راستای کمک های داوطلبانه به سیستم بهداشت و درمان، ضمن همکاری با دستگاه های اجرایی برای ضدعفونی کردن محلات حاشیه نشین، اقدام به توزیع رایگان محلول های ضدعفونی در میان ساکنین این مناطق کردند.
وی اضافه کرد: بخشی از محلول های ضدعفونی کننده با تلاش مهندسین زحمتکش ارتش تولید شده که با هماهنگی بعمل آمده با امیر آریانفر، تعدادی از سمن ها به طور داوطلبانه آنها را در مناطق پرخطر از جمله جعفرآباد ، حکمت آباد، آقاجان و ... توزیع کردند و بخشی دیگر نیز توسط تعدادی از خیرین و یا توسط اعضای این تشکل ها، خریداری و در اختیار سمن ها قرار داده شده است.
وی در ادامه گفت: در این مدت که بیماری کرونا در کرمانشاه بروز پیدا کرده، سازمان های مردم نهاد علاوه بر حضور در متن محلات کم بضاعت کرمانشاه ، ثلاث باباجانی، پاوه ، جوانرود ، سرپل ذهاب و اسلام آبادغرب و اهدای اقلام بهداشتی به مردم، در گروه های مختلف تقسیم بندی شده اند و با انسجام خاصی یا به تولید کلیپ های آموزشی و انتشار آن در شبکه های مجازی مبادرت کرده اند یا حتی در برش و دوخت پارچه های مخصوص ماسک با شرکت ها همکاری داوطلبانه داشته اند.
نجفی مهر بیان داشت: انتظار داریم کلیه دستگاه های اجرایی با توجه به جایگاه رفیع تشکل های مردم نهاد، علاوه بر استفاده از فکر و ایده های ناب اعضای این سمن ها، بسیاری از امور خود را با استفاده از این پتانسیل عظیم پیش ببرند و به آنها برونسپاری کنند.
به گزارش ایرنا، براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکنون ۱۰۲ نفر در این استان به کرونا مبتلا شده اند که سه نفر از آنان جان خود را از دست دادند.
از ابتدای شناسایی ویروس کرونا تاکنون ۱۲ هزار ۷۲۹ و نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که در مجموع ۵۱۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌ و چهار هزار و ۳۳۹ مورد از ابتدا تاکنون بهبود یافته‌اند.
ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار و با گسترش به اکثر کشورها به یک بحران جهانی تبدیل شده است.