یزدی‌ها مشخصات خود را در سامانه پیشگیری از کرونا ثبت کنند

یزد- ایرنا- ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد روز یکشنبه در اطلاعیه شماره ۵۷ خود خواستار مراجعه مردم به سامانه خودمراقبتی و ثبت مشخصات با هدف پیشگیری از این بیماری در استان شد.

در این اطلاعیه که نسخه از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: به درخواست معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مردم با مراجعه به سامانه خودمراقبتی کرونا و ثبت نام در سامانه ، نظام سلامت کشور را در پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد جامعه در مقابل این بیماری یاری کنند.
همه مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام موثری را در ارتقای سلامت استان در مقابله با شیوع کرونا بردارند.

در نشانی یادشده پس از ثبت روز و ماه ، در قسمت سال تولد عدد ثبت نمی شود  و با ثبت کد چهار رقمی امنیتی  امکان ادامه تکمیل پرسشنامه نیست . 

همچنین سخنگوی ستاد پیشگیری مقابله با کرونا در استان یزد امروز گفت: تعداد مبتلایان کرونا از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون به ۳۲۶ نفر رسید که از این تعداد آزمایش ۳۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته مثبت اعلام شد .

ابراهیم سلمانی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه این آمار مربوط به ساعت ۱۴ امروز  است، بر اطلاع‌رسانی سایر اخبار مرتبط تا شامگاه یکشنبه خبر داد. 

وی شنبه شب گفته بود که هزار و ۲۴۴ نفر با علائم حاد تنفسی در مراکز درمانی و بهداشتی استان در این مدت بستری شدند که  ۵۳۸( ۴۳.۲۴) نفر بهبود یافتند و با نظر پزشک معالج از بیمارستان مرخص شدند و در این مدت ۲۶ تن به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹( کرونا) در استان جان باختند.

سلمانی از مردم خواست، از رفت و آمدهای برون و درون شهری و غیرضروری در شهر خودداری کنند و برای کاهش شیوع بیماری در استان در خانه های خود بمانند.

 همچنین  فخرالسادات خامسی هامانه عضو ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا امروز ( یکشنبه )  در گفت و گو با ایرنا گفته بود: در راستای پیشگیری از شیوع بیماری و صیانت از سلامت مردم و کسبه ، همه صنوف به استثنای واحدهای تامین‌کننده نیازمندی‌های اصلی شهروندان تا پنجم فروردین‌ماه‌ ۱۳۹۹ استان تعطیل شد.

در مرحله نخست تعطیلی بازار طرح یادشده از چهارشنبه هفته قبل به مدت چهار روز در استان یزد اجرا شد و هدف از این اقدام پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری در میان مردم  است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha