۲۶ اسفند ۱۳۹۸، ۷:۲۴
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 83716034
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بانوی هیمالیانورد: سهم ما در مقابله با کرونا تردد حداقلی در شهر است

همدان- ایرنا- بانوی هیمالیانورد همدانی گفت: سهم ما در مقابله با ویروس کرونا تردد حداقلی در سطح شهر و باور ماندن در خانه به قیمت حفظ سلامتی است.

رضوان سلماسی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کرونا بیماری پاندمی و در حال گسترش در سطح کشورهای مختلف جهان است و فقط با قطع زنجیره ای ارتباطات می توان این ویروس را مهار کرد.

این عضو با سابقه تیم ملی کوهنوردی بانوان کشور اضافه کرد: باید به این باور برسیم که راهکار اصلی برای پیشگیری و مقابله با کرونا ماندن در خانه است مگر اینکه بخواهیم تامین نیازهای ضروری نظیر مواد غذایی و یا مراجعه به پزشک را داشته باشیم.

سلماسی با قدردانی ویژه از مسوولان اجرایی که دلسوزانه برای حفظ جان و سلامتی مردم تلاش می کنند، خاطرنشان کرد: مسوولان باید به سمت لزوم توجه مردم به مبحث خودمراقبتی هدفگذاری داشته باشند به ویژه اینکه اوج شیوع کرونا در فروردین ماه خواهد بود و با شرایط افزایش حجم مبتلایان، توان کادر درمانی و خدماتی نیز به مراتب با افت مواجه می شود.

این کوهنورد با سابقه تیم ملی بیان کرد: قطع به یقین کادر درمانی و خدماتی هم دوست دارند همانند سایر مردم در کنار خانواده خود باشند و شرایط موجود سلامت آنها را نیز به مخاطره انداخته است.

سلماسی افزود: بی توجهی مردم به توصیه های پیشگیری موجب افزایش مبتلایان کرونایی می شود و همین مساله نیز توان کادر درمانی را با مشکل مواجه می کند.

وی با قدردانی از کادر درمانی اعم از پزشکان، پرستاران و عوامل بیمارستانی و نیز حوزه های مختلف شهرداری به ویژه خدمات شهری همدان در مقابله با کرونا گفت: آنها با روحیه ای مضاعف و فراتر از توان جسمانی در مسیر خدمت به مردم گام بر می دارند و ارزش کاری این اقشار مقدس و قابل تقدیر ویژه است.

سلماسی افزود: از مردم می خواهم دقایقی هم که شده خود را جای این افراد بگذارند تا درک لازم را از توصیه های پیشگیری که همواره مورد تاکید است، در راستای ریشه کنی این ویروس داشته باشند.

وی، آموزش را یک اصل در خانه ماندن دانست و گفت: مسوولان باید به دنبال راهکارهای لازم در راستای علاقه مند شدن مردم برای ماندن در خانه باشند.

این بانوی پرافتخار ورزش همدان با تاکید بر نقش مهم دستگاه هایی نظیر صنعت، معدن، تجارت، اتحادیه اصناف و اتاق بازرگانی افزود: باید شغل هایی که نیاز ضروری مردم نیست تعطیل یا شیفتی شود.

وی با بیان اینکه حمل و نقل عمومی نیز در معرض شیوع ویروس کرونا است، گفت: ازدحام مردم در وسایل نقلیه عمومی نظیر اتوبوس، ناقل ویروس است و معتقدم باید محدودیت هایی در این بخش ایجاد شود.   

سلماسی افزود: در این شرایط استفاده از وسایل شخصی بهتر از خودروهای عمومی است و البته بازهم تاکید بر خانه ماندن مردم دارم.

وی گسترش مباحث آموزشی به ویژه در مناطق مختلف شهر را مهم دانست و گفت: رسانه ها به خصوص صدا و سیما نیز باید با برنامه های آموزنده در این مسیر کمک لازم را داشته باشند.

این کوهنورد با سابقه کشورمان، ناآگاهی مردم در استفاده مناسب از دستکش و ماسک را یکی از دغدغه های اصلی موجود دانست و گفت: خیلی ها به دلیل این ناآگاهی می توانند به ناقل ویروس تبدیل شوند ضمن اینکه شاهد انداختن این اقلام بهداشتی در سطح خیابان ها نیز هستیم.

وی تعطیلی بازار روزهای همدان را اقدام منطقی دانست و افزود: با این حال باید چاره ای برای تامین معیشت فروشندگان روزبازارهای محلی اندیشیده شود.

سلماسی با اشاره به نقش مهم فروشگاه های بزرگ سطح شهر در خدمات دهی به مردم منزل نشین گفت: این فروشگاه ها می توانند با راه اندازی پیک های خدمات رسان، نیازهای ضروری مردم را به خانه های آنها ارسال کنند.

وی همچنین الگوبرداری از تجربه دیگر کشورها به ویژه چین را در مهار شیوع این ویروس کارساز دانست.

رضوان سلماسی جزو تیم فاتحان اورست است و تاکنون بارها قله های مختلف بین المللی را فتح کرده است.

تا یکشنبه شب گذشته ۱۲۴ مورد مثبت ویروس کرونا در همدان ثبت شده است که از این تعداد ۶۵ بیمار بهبود یافته و در خانه قرنطینه شدند همچنین ۵۱ نفر در بیمارستان ها بستری و تحت مداوا هستند و هشت تن از بیماران جان باختند.

در شهرستان اسدآباد ۲۱ مورد، بهار هفت مورد، تویسرکان سه، رزن یک، فامنین ۶، کبودراهنگ هشت، ملایر ۱۵، نهاوند ۱۹ و همدان ۳۴ مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا از ابتدای اسفند تاکنون ثبت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha