مطالبه رییس شورای شهر مشهد از صدا و سیما

مشهد- ایرنا- رییس شورای شهر مشهد با ارسال نامه‌ای خطاب به معاون امور استانهای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، از این رسانه خواست تا نسبت به اعلام هشدار عمومی برای انصراف هموطنان از سفر به مشهد و "مهار فاجعه انسانی" اقدام کند.

محمدرضا حیدری در این نامه که نسخه‌ای از آن روز دوشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت نوشت: شیوع کرونا در شهر مشهد به وضعیت بحرانی رسیده است.

وی افزود: با توجه به اینکه هر ساله جمعیت کثیری در تعطیلات نوروز برای زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) به این مشهد سفر می‌کنند، اگر نتوان مردم را به مدد ظرفیت آگاهی بخشی شبکه های استانی قانع کرد تا به مشهد سفر نکنند امکان بروز فاجعه انسانی به فرض ازدحام جمعیت در مشهد دور از انتظار نیست و عملا زنجیره انتقال و شیوع ویروس عامل بیماری کرونا گسترشی تصاعدی در ابعاد غیرقابل کنترل پیدا خواهد کرد.

رییس شورای شهر مشهد در این نامه خطاب به معاون سازمان صدا و سیما ادامه داد:خواهشمندیم بنا به صلاحدید ترتیبی داده شود تا در بخشهای خبری، برنامه‌ها و ظرفیتهای پیام‌رسانی مراکز استانی صدا و سیما به هموطنان در سایر استانها پیام داده شود تا مطلقا از سفر نوروزی به مشهد خودداری نمایند و مردم مجاب شوند که تنها با همکاری آنها می‌توان این ویروس را ریشه‌کن کرد. 

۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر و مسافر نوروزی ظرف روزهای ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ تا پایان چهاردهمین روز فروردین ۱۳۹۸ به خراسان رضوی سفر کرده بودند.

سفر ۱۲ میلیون نفر از این تعداد زائر و مسافر با استفاده از خودروی شخصی، یک میلیون نفر با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای و بقیه از طریق راه‌آهن و فرودگاه صورت گرفته بود.

با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان رضوی و شهر مشهد، مسوولان این استان و کلانشهر مشهد بطور موکد اعلام کرده و می‌کنند که "خراسان رضوی آمادگی پذیرش میهمانان نوروزی را ندارد و هیچگونه خدمات اقامتی در دسترس مسافران احتمالی قرار نخواهد گرفت."

شمار مبتلایان به عفونت‌ حاد تنفسی و مشکوک به کرونا تاکنون در خراسان رضوی به دو هزار و ۹۱۸ نفر رسیده است.

همچنین بر اساس آخرین آمار رسمی، شمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا که نوع بسیار حاد عفونت تنفسی و یک بیماری نوپدید همه‌گیر است در خراسان رضوی ۵۶۸ نفر گزارش شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha