۲۶ اسفند ۱۳۹۸، ۲۱:۱۶
کد خبرنگار: 2084
کد خبر: 83717282
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

خبرهای کوتاه کرونا استان سمنان در ۲۶ اسفند

۲۶ اسفند ۱۳۹۸، ۲۱:۱۶
کد خبر: 83717282
خبرهای کوتاه کرونا استان سمنان در ۲۶ اسفند

سمنان- ایرنا- اعلام تعداد مبتلایان جدید کرونا در استان، برخورد قاطعانه با شایعه پراکنی در فضای مجازی، فعالیت ۱۶ ساعته مرکز سلامت مسکن مهر سمنان، اهدای اقلام بهداشتی به میزان ۲ میلیارد ریال توسط خیر دامغانی و افزایش ۶۴ درصدی کلاهبرداری از طریق عابربانک از جمله مهم‌ترین خبرهای روز دوشنبه ۲۶ اسفند مربوط به ویروس کرونا در استان سمنان بود.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و در اوایل اسفندماه این ویروس به کشور ایران رسید، تا به حال ۱۴ هزار و ۹۹۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۸۵۳ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۴ هزار و ۹۹۶ بهبود یافته اند. از آغاز شیوع این ویروس در جهان، خبرهای مربوط به آن در صدر اخبار دنیا قرار دارد و  این ویروس با درنوردیدن بسیاری از کشورها،  مکان های عمومی زیادی را در شهرهای مختلف دنیا به تعطیلی کشانده است.

اخبار کرونا استان سمنان در روزی که گذشت:

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: از ظهر دیروز یکهزار و ۵۳ مورد بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و این تعداد در استان سمنان با ۳۴ نفر مبتلای جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۴۸۴ نفر افزایش یافت.

*

حبیب‌الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: برخورد قاطع با افرادی که با ارائه آمار دروغین در شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا باعث ایجاد تنش در فضای مجازی شوند در دستور کار نهادهای مربوط است و پلیس فتا و دستگاه‌های امنیتی فضای مجازی را به منظور برخورد با متخلفان رصد می‌کنند.

*

سید عباس دانایی فرماندار سمنان گفت: مرکز سلامت واقع در مسکن مهر سنتی‌ساز این شهر به صورت ۱۶ ساعته آماده ارایه خدمات درمانی و مشاوره‌ای به افراد در زمینه ویروس کرونا است و این مرکز واقع در میدان نور در کنار مسجد پیامبراعظم(ص) مسکن مهر سمنان به صورت ۱۶ ساعته از هشت صبح تا ۱۲ شب آماده خدمات‌رسانی به شهروندان می باشد.

*

رضا چمن رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: تاکنون نتیجه آزمایش ۲۳۴ نمونه دریافتی در این شهرستان مثبت گزارش شده و ۱۵۳ تن نیز پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند.

*

عبدالرضا میقانی فرماندار مهدیشهر گفت: مسافران و گردشگران با توجه به شیوع کرونا، سفرهای نوروزی به مناطق خوش آب و هوای این شهرستان را به زمانی دیگر موکول کنند زیرا با توجه به خوش آب و هوا بودن مهدیشهر، این شهرستان همواره در نوروز میزبان مسافران و گردشگران از شهرهای این استان و استان‌های همجوار بوده است.

*

مهدی رومنانی رییس اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) بخش امیرآباد دامغان گفت: یکی از خیران این شهر به نام ابراهیم امیرآبادیان ۲ میلیارد ریال انواع اقلام بهداشتی برای مبارزه با ویروس کرونا اهدا کرد و تا کنون ۲ محموله اقلام پزشکی شامل الکل ۷۰ درصد، دستکش، ماسک، ژل ضدعفونی کننده و محافظ صورت به شهرستان دامغان اهدا کرده است.

*

سرهنگ‌حسین صادقی رییس پلیس فتا استان سمنان گفت: شهروندان استان فریب پیامک‌های جعلی با عناوین مختلف مانند کمک به بیماران مبتلا به ویروس کرونا و بیمارستان‌ها را نخورند و شهروندان به پیامک‌هایی که با ارایه شماره حساب درخواست کمک به بیماران مبتلا به ویروس کرونا دارند، توجه نکنند و هیچ مبلغی واریز نکنند.

*

محمدناصر رهبر مدیر بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: سطوح مختلف، اطراف فرد بیمار و آلوده، محیط های بسته و مکان‌های عمومی و دارای فشردگی جمعیت، بیشترین احتمال وجود ویروس کرونا را دارند که باید از آنها دوری کرد و  اگر شهروندان از راه‌های انتقال و مکان یا سطوح دارای ویروس کرونا مطلع باشند، درصد ابتلا به آن تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

*

رضا بینقی رییس پلیس آگاهی استان سمنان گفت: افزایش سقف جابه‌جایی پول در روش کارت به کارت موجب افزایش ۶۴ درصدی کلاهبرداری در استان شده است،  در شرایط عادی سقف جابه‌جایی پول از روش کارت به کارت ۳۰ میلیون ریال بود که با شیوع ویروس کرونا به منظور جلوگیری از ترددهای غیرضروری، سقف تراکنش مالی به ۱۰۰ میلیون ریال افزایش یافت که این افزایش سقف تراکنش مالی میزان کلاهبرداری در استان سمنان را افزایش داده است.

اخبار مرتبط