چهره های مشهور جهان به چالش شستن دست ها پیوستند

تهران-ایرنا- بسیاری از افراد مشهور جهان در میان هنرمندان، ورزشکاران و مقام های سیاسی کشور ها به چالش "#SafeHands" (دست های بی خطر) سازمان بهداشت جهانی در صفحات اجتماعی با توجه به اهمیت شستن دست ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا (کووید ۱۹) پیوستند.

«تدروس ادهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در ویدیوئی که این سازمان آن را منتشر کرد، گفت که راههای بسیاری به عنوان اقدامات عملی برای مراقبت از خود در برابر ویروس کرونا وجود دارد که یکی از مهم ترین این اقدامات شستن و پاک کردن مرتب و صحیح دستان با استفاده از آب و صابون یا دیگر پاک کننده ها حاوی الکل است. در این ویدیو طریقه درست و اصولی شستن دست ها نشان داده می شود.

وی از همه خواست تا در چالش دست های بی خطر و امن برای تشویق مردم به منظور توجه به میزان اهیمت شستن دست ها در مقابله با ویروس کرونا بپیوندند.

با انتشار این چالش در صفحات مجازی با هشتگ  #SafeHands شماری از افراد مشهور در سراسر جهان نیز به آن پیوسته و ویدیوهایی درباره شستن درست و اصولی دست ها به اشتراک گذاشتند.

از این چهره ها می توان به "جیانی اینفانتینو" رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، "آلیسون بکر" دروازه بان باشگاه لیورپول، "ماریا کری" خواننده آمریکایی، "ابی احمد علی" نخست وزیر اتیوپی، اشاره کرد؛ همچنین از "محمد بن زاید" ولیعهد ابوظبی و "امانوئل مکرون" رئیس جمهوری فرانسه نیز دعوت به این چالش نموده است.

شکودران مصطفی مدافع آرسنال یکی از جالب ترین ویدیوها را در این چالش به اشتراک گذاشته، او در ویدئوی خود ۲۰ ثانیه همزمان با شستن صحیح دستان روپایی می زند و اجازه نمی دهد توپ زمین بیفتد.

از ابتدای شیوع کرونا در جهان که تاکنون ۱۶۰ کشور را متاثر از خود کرده تا به این لحظه طبق آمار به روز بین‌المللی، ۱۸۲هزار و ۷۲۵ نفر به این ویروس مبتلا شده و ۷هزار و ۱۷۴ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند و شمار زیادی از بیماران نیز سلامتی خود را بدست آورده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha