مرحله دوم کیت‌های آزمایشگاهی کرونا وارد خراسان شمالی شد

بجنورد- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی از ورود مرحله دوم کیت‌های آزمایشگاهی تشخیص ویروس کرونا به این استان ۸۶۳ هزار نفری خبر داد.

دکتر قاسم بیانی روز سه شنبه اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی در این مرحله هزار کیت راخریداری کرده  و ۵۰۰ پروب و پرایمر هم از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم محدودیت های موجود در حمل و نقل وسایل نقلیه از تهران به استان های دیگر، توانستیم مرحله دوم کیت های مخصوص آزمایش کرونا ویروس را وارد استان کنیم.

بیانی تصریح کرد: با توجه به محدودیت در امکانات، از مردم تقاضا کرد که در منازل خود بمانند تا از شیوع کووید۱۹ جلوگیری شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: حضور در بازار و اماکن پر تردد با توجه به ایام پایان سال بر بار درمان می افزاید.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون بسیاری از کشورها در پنج قاره را درنوردیده و علاوه بر گرفتار کردن هزاران نفر، جان بسیاری را گرفته است.

بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تا دیروز -دوشنبه- ۹۷ نفر در این استان به بیماری کرونا مبتلا شده و ۶ تن نیز بر اثر آن جان باخته اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha