طرح پایش سلامت در ورودی شهرهای استان مرکزی آغاز شد

اراک - ایرنا - طرح پایش و بازرسی سلامت در ورودی و خروجی شهرهای استان مرکزی روز سه‌شنبه با حضور مسوولان پدافند زیستی این استان آغاز شد.

این طرح بر اساس شرایط پیش آمده در کشور، نیاز به مدیریت بحران و  بر اساس ابلاغیه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اجرایی شده است .

در این طرح جمعیت هلال احمر برای کنترل شیوع بیماری کرونا مسوول تشکیل و نظارت بر تیم‌های بازرسی سلامت مستقر در خروجی شهرها شده است.

در اجرای این طرح دانشگاه علوم پزشکی، اورژانس، نیروی انتظامی، نیروهای مسلح، استانداری، اداره کل حمل و نقل جاده ای و ضابطین قضایی استان مرکزی همکاری دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی در آغاز اجرای این طرح به خبرنگار ایرنا گفت: این جمعیت همه تلاش خود را برای کاهش شیوع و مهار ویروس کرونا به کار گرفته است  و بر اساس مصوبات کارگروه زیستی این استان در روزهای قبل  هفت قرارگاه کلید خورد که امروز (سه‌شنبه) به ۲۴ قرارگاه افزایش یافته است.

دکتر «محمد محمدی» افزود: ۷۰ نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر استان مرکزی در اجرای این طرح مشارکت دارند و طرح غربالگری مسافران را با جدیدت انجام می‌دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز به خبرنگار ایرنا گفت: طرح بازرسی زیستی از جمله طرح‌های خوب در کشور است که در این استان نیز به موقع اجرا شد.

دکتر سید «محمد جمالیان» افزود: در راستای اجرای این طرح دستگاه‌های مسوول بسیج شده‌اند و مسافرانی که قصد عبور از جادههای استان مرکزی را داشته باشند، غربالگری می‌شوند و از فردا (چهارشنبه) امکان ورود برای افراد غیربومی به این استان وجود ندارد.

وی بیان کرد: استان مرکزی دارای مردمی مهمان نواز از گذشته تاکنون بوده اما به دلیل شرایط حاکم بر کشور، مردم این استان در ایام نوروز پذیرای هیچ میهمانی نیستند.

فرمانده مرکز درجه‌داری پدافندهوایی حضرت علی‌اکبر(ع) اراک نیز به خبرنگار ایرنا گفت: بنا به دستور رهبر معظم انقلاب ارتش نیز برای مهار ویروس کرونا وارد  شده و در این راستا همه توان خود را به کار گرفته است.

سرهنگ «قاسم جلیلوند» افزود: در راستای اجرای این طرح افراد بومی از غیر بومی و افراد سالم از افراد غیرسالم تفکیک می‌شوند.

وی  با بیان اینکه این طرح تا زمانی که این ویروس مهار شود، ادامه دارد، اظهار داشت:  ارتش در راستای اجرای این طرح، همه توان خود را به کار می‌گیرد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی هم به خبرنگار ایرنا گفت: مهار ویروس کرونا دغدغه مهم در کشور است و همه باید کمک کنند تا این بیماری هرچه زودتر از جامعه رخت بربندد.

سردار «حسن مفخمی شهرستانی» افزود: اجرای طرح کنترل خودروهای ورودی به استان مرکزی به صورت شبانه روزی انجام می‌شود و امید است مردم نیز به توصیه‌ها، توجه جدی داشته باشند.

وی بیان کرد: امید است مردم فهیم استان مرکزی در امشب (چهارشنبه آخر سال) همکاری خوبی داشته باشند و با برخی حرکات و رفتارهای اشتباه بر دغدغه و مشکلات کادر درمانی و جامعه اضافه نکنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی هم گفت: در اجرای طرح بازرسی زیستی در کنار سایر دستگاه‌ها، خدمات لازم برای مهار بیماری ناشی از ویروس کرونا انجام می‌شود.

«علی زندی فر» افزود: رانندگان وسایل نقلیه سنگین نیز که کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم را جابه جا کنند به صورت ویژه و دقیق ارزیابی سلامت می‌شوند.

وی اظهار داشت: تجهیزات ایمنی مورد نیاز به نیروهایی که در این طرح مشارکت دارند توزیع شده و مشکل خاصی وجود ندارد.

کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه،تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه 

استان مرکزی دارای۱۲ شهرستان است و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha